خودداری آمریکا و انگلیس از محکوم کردن هتک حرمت قرآن‌
کد خبر: 4154522
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

خودداری آمریکا و انگلیس از محکوم کردن هتک حرمت قرآن‌

نمایندگان آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی از محکوم کردن هتک حرمت ساحت قرآن کریم خودداری کردند.

خودداری آمریکا و انگلیس از محکوم کردن هتک حرمت قرآن‌

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، انگلیس، آمریکا و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جریان جلسه اضطراری روز سه شنبه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو در مورد افزایش تعداد حملات علیه مقدسات مسلمانان، محکومیت سوزاندن قرآن را رد کردند.

این جلسه پس از آن برگزار شد که پاکستان از طرف کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) از جمله کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواستی برای برگزاری یک جلسه فوری ارائه کرد. سازمان همکاری اسلامی از کشورها خواست تا هتک حرمت قرآن را محکوم کنند و این اقدام را نفرات‌پراکنی ضد دینی توصیف کرد.

برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین ایالات متحده و انگلیس اعلام کردند که به پیش‌نویس قطعنامه در مورد نفرت‌پراکنی ضد دینی پس از قرآن‌سوزی رأی منفی خواهند داد.

این شورا تصمیم گرفت امروز چهارشنبه مجدداً تشکیل جلسه داده و در مورد لایحه محکومیت پیشنهادی سازمان همکاری اسلامی رأی‌گیری کند.

یاسین اکرم شریم، معاون وزیر امور خارجه ترکیه در این نشست از طریق پیامی ویدئویی گفت: ما آتش زدن  اخیر قرآن کریم را که نمونه آشکار رشد نفرت ضد دینی است عمیقاً محکوم می کنیم. هرگونه بی‌احترامی به کتاب مقدس با اصول مدارا، صلح اجتماعی و احترام به کرامت انسانی در تضاد است.

این مقام ترک افزود: آزادی بیان سنگ بنای جامعه است، اما نمی‌توان از آن برای نفرت‌پراکنی سوء استفاده کرد. اجازه دادن به این اعمال به دلیل آزادی بیان غیرقابل قبول است. ما از همه مقامات می‌خواهیم که اقدامات لازم را علیه عاملان این اعمال انجام دهند و از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

ماه گذشته فردی به نام سلوان مومیکا یک نسخه قرآن را تحت حفاظت پلیس در مقابل مسجد استکهلم در سوئد سوزاند. اقدام تحریک‌آمیز او که همزمان با عید قربان انجام شد توسط مسلمانان در سراسر جهان محکوم شد.

مردم کشورهای ترکیه، اردن، فلسطین، عربستان سعودی، مراکش، عراق، ایران، پاکستان، سنگال و موریتانی و دیگر کشورهای اسلامی بابرپایی تظاهرات به این اقدام توهین‌آمیز اعتراض کردند.

انتهای پیام
captcha