درخواست مراکش برای مقابله قاطع سازمان ملل با هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4154490
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

درخواست مراکش برای مقابله قاطع سازمان ملل با هتک حرمت قرآن

مراکش از دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تا در واکنش به هتک حرمت مکرر قرآن که احساسات بیش از دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، عزم قاطع داشته باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از موراکو ورلد نیوز، مراکش روز گذشته،  تیر 20 از دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) خواست تا در برخورد با هتک حرمت مکرر به ساحت قرآن کریم، عزم قاطع داشته باشد.

این خواسته در جریان جلسه اضطراری روز گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل  متحد درباره  نفرت‌پراکنی علیه ادیان مطرح شد.

عمر زنیبر(Omar Zniber)، نماینده دائم مراکش در ژنو، تأکید کرد که موضوع فقط در مورد دین نیست، بلکه حول محور احترام به حقوق بشر، به‌ویژه آزادی عقیده است. وی تأکید کرد که این حق اساسی نباید به بهانه آزادی بیان به خطر بیفتد.

زینیبر همچنین خاطرنشان کرد که تلاش‌ها برای مبارزه با رادیکالیسم، افراط‌گرایی و خشونت نباید گزینشی باشد و هر نوع افراط‌گرایی باید همیشه با محکومیت مواجه شود. مراکش هم به ترویج ارزش‌هایی مانند احترام متقابل، مدارا و همزیستی متعهد است. ترویج صلح، که از اصول اساسی سازمان ملل متحد است، مستلزم حفظ ارزش‌های مقدس دینی است.

نماینده مراکش به نمونه‌هایی از هتک حرمت عمدی مقدسات اشاره کرد و گفت: این اقدامات نشانه آزادی بیان نیست، بلکه یک اقدام توهین‌آمیز علیه مسلمانان در سطح جهان است.

فولکر تورک، کمیسر عالی سازمان ملل متحد روز گذشته در آغاز جلسه فوری شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو به افزایش نگران کننده اعمال عمدی و آشکار نفرت‌پراکنی مذهبی اشاره کرد که هتک حرمت مکرر قرآن کریم در برخی از کشورهای اروپایی گواه آن است.

وی تأکید کرد که مردم باید با احترام به دیگران رفتار کنند و تنها از این طریق است که گفت‌وگوی مستمر ممکن می‌شود و انسان‌ها می‌توانند با چالش‌هایی که در کنار هم قرار می‌گیرند روبرو شوند.

در این نشست، نمایندگان کشورهای مختلف اسلامی از جمله ترکیه، پاکستان و مراکش سخنرانی و بر لزوم احترام به مقدسات ادیان و مقابله با نفرت‌پراکنی علیه مقدسات ادیان تاکید کردند.

انتهای پیام
captcha