کمیسر حقوق بشر: قرآن‌‌سوزی اختلاف عقاید را به نفرت تبدیل می‌کند
کد خبر: 4154450
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶

کمیسر حقوق بشر: قرآن‌‌سوزی اختلاف عقاید را به نفرت تبدیل می‌کند

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اظهار کرد: سوء استفاده یا تخریب مظاهر عمیق‌‏ترین باورهای مردم می‌تواند جوامع را قطبی و تنش‌ها را تشدید کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، فولکر تورک، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در افتتاحیه جلسه فوری شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو به افزایش نگران کننده اعمال عمدی و آشکار نفرت‌پراکنی مذهبی اشاره کرد که هتک حرمت مکرر قرآن کریم در برخی از کشورهای اروپایی گواه آن است.

وی تأکید کرد که مردم باید با احترام به دیگران رفتار کنند و تنها از این طریق است که گفت‌وگوی مستمر ممکن می‌شود و انسان‌ها می‌توانند با چالش‌هایی که در کنار هم قرار می‌گیرند روبرو شوند.

کمیسر سازمان ملل متحد گفت که رهبران سیاسی و مذهبی نقش بسیار مهمی در بیان صریح، قاطعانه و فوری علیه بی‌احترامی و نابردباری - نه فقط نسبت به جوامع خودشان - بلکه نسبت به هر گروهی که مورد حمله قرار می‌گیرند، دارند. آنها همچنین باید روشن کنند که خشونت را نمی‌توان به هیچ شکلی توجیه کرد.

تورک اضافه کرد که قوانین بین‌المللی در مورد این نوع تحریکات واضح است، زیرا ماده 20 معاهده بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، کشورها را بدون استثناء ملزم می‌کند که هر گونه حمایت از نفرت ملی، نژادی یا مذهبی را که به منزله تحریک به تبعیض، خصومت یا خشونت باشد، ممنوع کنند.

ترک خواستار عدم اجازه به کسانی شده که به دنبال بهره‌برداری از هرج و مرج هستند و عمداً به دنبال راه‎‌هایی برای تفرقه انداختن جوامع هستند تا از آنها سوء استفاده کرده و از اختلافات مذهبی برای اهداف سیاسی خود بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام
captcha