توصیه‌های پارلمان کویت برای مقابله با هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4154444
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰

توصیه‌های پارلمان کویت برای مقابله با هتک حرمت قرآن

مجلس امت کویت 11 توصیه به سه وزارتخانه برای مقابله با تخلف از قرآن صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه الخلیج الجدید، مجلس امت کویت پس از حادثه سوزاندن قرآن به دست یک افراطی در سوئد، 11 توصیه رسمی به سه وزارت خارجه، تجارت و تبلیغات برای مقابله با هتک حرمت قرآن کریم صادر کرد.

توصیه‌های صادر شده از سوی وزارت بازرگانی شامل حکمی است که براساس آن در بازارها، مراکز تجاری و بازرگانی برای جلوگیری از فروش کالاهای کشورهایی که اهانت به اسلام و تجاوز به قرآن را مجاز می دانند، اقدام می‌شود.

همچنین جلوگیری از صادرات به کشورهایی که اجازه بی احترامی به مبانی دین مبین اسلام را می‏دهند و این امر را آزادی شخصی می‏دانند و از افراد متخلف حمایت می‏کنند، از دیگر دستورالعمل‏ها است.

همچنین به وزارت امور خارجه توصیه شده است تا با محکوم کردن و درخواست وضع قانونی برای جرم‌‏انگاری اقدام هتاکان به دین اسلام نقش خود را در ائتلاف‏‌های بین المللی ایفا کند.

مجلس امت کویت همچنین از وزارت امور خارجه خواست حداکثر اقدامات بازدارنده دیپلماتیک را در قبال کشورهایی که حامی اهانت‌کنندگان به اسلام و هتاکان به قرآن هستند، انجام دهد.

در مورد وزارت تبلیغات، توصیه شده است تا اقداماتی علیه وب سایت‌‏هایی در اینترنت (یوتیوب، تیک تاک و غیره) که توهین به اسلام را منتشر می‌‏کنند، اتخاذ شود.

انتهای پیام
captcha