هتک حرمت مقدسات اسلامی برای غرب چه دستاوردی داشته است؟
کد خبر: 4154268
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۶
روزنامه‌نگار سرشناس فلسطینی بررسی کرد؛

هتک حرمت مقدسات اسلامی برای غرب چه دستاوردی داشته است؟

هر زمان که غرب دچار بحران می‌شود و ناامید است، شورش عمومی ضد مسلمانان را برمی‌انگیزاند و یا می‌خواهد تمرکز خود را از شکست‌های خود منحرف کند، دست به هتک حرمت مقدسات اسلامی می‌زند؛ این اتفاق بارها در طول تاریخ، چه باستان و چه مدرن، رخ داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Middle East Monitor، رمزی بارود (Dr Ramzy Baroud) روزنامه‌نگار سرشناس فلسطینی و دبیر نشریه Palestine Chronicle، در یادداشتی به موضوع قرآن‌سوزی در سوئد پرداخت و نوشت: هتک حرمت و سپس سوزاندن قرآن کریم در سوئد، بار دیگر، طوفانی سیاسی از محکومیت و توجیه را، اگر نگوییم تأیید صریح این کار، برانگیخته است.

مقامات ارشد سوئد و اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که چنین اعمالی توسط قانون محافظت می‌شود.

اما چرا قانون از حقوق کسانی که مخالف برنامه‌های غربی، استعمار، امپریالیسم، صهیونیسم و مداخلات نظامی هستند به یک اندازه حمایت نمی‌کند؟

برای مثال، جنبش بایکوت فلسطین (BDS)، دائماً در جوامع و نهادهای غربی برای حق استفاده از زبان خاص یا صرفاً به چالش کشیدن اشغالگری و آپارتاید اسرائیل، هرچند بدون خشونت، می‌جنگد.

دفاتر رسانه‌های ایران در برخی از کشورهای غربی تعطیل شدند و ماهواره‌های مختلف غرب، پرس تی‌وی ایران، تلویزیون المنار لبنان و دیگر رسانه‌های ضد اسرائیل اشغالگر را از صفوف خود حذف کردند.

هزاران فعال فلسطینی به دلیل جرئت انتقاد از جنایات جنگی اسرائیل در فلسطین در شبکه‌های اجتماعی غربی ممنوع یا سانسور شده‌اند. نویسنده این مقاله یکی از همین دست افراد بی‌شمار است.

به محض شروع جنگ روسیه و اوکراین، از دولت‌های غربی خواسته شد تا به طور کامل فعالیت شبکه‌های Russia Today و دیگر کانال‌های رسانه‌ای روسیه در پایتخت‌های غربی را مسدود کنند، که منجر به تعطیلی دفاتر، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، حذف از یوتیوب، گوگل و سایر موتورهای جستجو و غیره شد.

در فوریه 2022، رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، گفت: ما ماشین رسانه‌ای کرملین را در اتحادیه اروپا ممنوع خواهیم کرد.

به دلایلی عجیب، همه این سانسورها به نوعی از دیدگاه غرب از نظر اخلاقی و قانونی قابل دفاع است.

حق توهین به مسلمانان آزادی بیان است !

اما چرا حق توهین به مسلمانان از نظر حکومت‌ها و قوانین غربی اینقدر گرامی و مقدس است؟ و چرا الان قرآن را بسوزانیم؟ صرفاً به این دلیل که اسلام‌هراسی در بالاترین سطوح دولت‌ها در سراسر غرب، مقدس است.

قانون‌گذاران و سیاستمداران غربی ممکن است استدلال کنند که قانون از حقوق افراد برای سوزاندن قرآن حمایت می‌کند، اما در اعماق _ گاهی در ظاهر _ نخبگان حاکم اروپا با کسانی که قرآن را آتش می‌زنند یا نمادهای اسلامی را هتک حرمت می‌کنند، نظر مشترک دارند. چنین نفرتی اغلب توسط بسیاری از ما به عنوان راست افراطی سرزنش می‌شود، اما این تنها بخشی از داستان است.

سوزاندن قرآن: چرا غرب وحشت زده است؟

انتظار می‌رود بار دیگر مسلمانان با اعتراض دسته جمعی، هجوم به سفارتخانه‌های غرب و آتش زدن پرچم‌های کشورهای غربی واکنش نشان دهند و هنگامی که این اتفاق می‌افتد، محافل سیاسی و روشنفکری غربی که در وهله اول سخنان نفرت‌انگیز را مجاز یا تشویق می‌کردند، به صحنه می.آیند و دموکراسی و مدارای غرب را با نابردباری و استبداد اسلام، با پیروزی غیرقابل انکاری در کنار هم قرار می‌دهند.

در مورد زمان‌بندی چطور؟

توجه کنید که چگونه قرآن اغلب سوزانده می‌شود، به اسلام توهین می‌شود یا نمادهای اسلامی هتک حرمت می‌شوند: هر زمان که غرب دچار بحران می‌شود و ناامید است یا شورش عمومی ضد مسلمانان را برمی‌انگیزاند یا می‌خواهد تمرکز خود را از شکست‌های خود منحرف کند دست به این اهانت‌ها زده این اتفاق بارها در طول تاریخ، چه باستان و چه مدرن، رخ داده است.

در گذشته، هر زمان که جهان مسیحیت دچار هرج و مرج، جنگ‌های داخلی و انقلاب می‌شد، پادشاهان اروپایی با حمایت کلیسا، جنگ‌های صلیبی را یکی پس از دیگری به نام آزادسازی سرزمین مقدس اسیر از انبوه بی‌دینان و محمدیان انجام می‌دادند.

اخیراً، هنگامی که ایالات متحده به عراق حمله کرد، یا می‌خواست توجه خود را از شکست‌های بزرگ خود در عراق، افغانستان و هر جای دیگر در جهان اسلام منحرف کند، تحریک‌کنندگان غربی برای سوزاندن قرآن به خیابان‌ها هجوم می‌آوردند یا در روزنامه و مجلات خود به رسول اکرم(ص) توهین و تمسخر می‌کردند.

اما غرب اکنون در تلاش است تا از چه بحرانی منحرف شود؟ اوکراین و تغییر پارادایم جهانی در حال انجام است.

ناتو و ارتباط با توهین به اسلام و قرآن

ناتو در عقب راندن یا حتی تضعیف روسیه شکست خورده است. ضد حمله بسیار تبلیغ شده اوکراینی، با مدرن‌ترین سلاح‌هایی که غرب ارائه کرده، در بهترین حالت یک شکست و در بدترین حالت یک فاجعه کامل است.

علاوه بر این، شکاف‌های تفرقه بین ناتو و کشورهای غربی بیشتر از همیشه است و روز به روز بیشتر می‌شود.

شورش واگنر در روستوف که امیدی را در میان دولت‌ها و نخبگان غربی برانگیخت که ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را می‌توان از درون سرنگون کرد، کاملاً شکست خورده است. در واقع، تبعید این گروه مزدور به بلاروس و حالا در مرزهای خود ناتو، نتیجه معکوس داشته است.

بدتر از آن، اعراب، مسلمانان و کشورهایی از کشورهای جهان جنوب (کشورهای کمتر توسعه یافته) در حال نزدیک‌تر شدن به مسکو و پکن هستند. الجزایر اخیراً یک توافقنامه همکاری بزرگ با روسیه امضا کرده _ بنابراین این دو کشور نفوذ خود را بر بازارهای گاز تقویت می‌کنند _ و بسیاری از کشورها برای پیوستن به پیمان بریکس (BRICS) صف‌آرایی کرده‌اند.

در مواجهه با این شکست استراتژیک و فروپاشی کامل اخلاقی، سیاسی و نظامی غرب، یک دیوانه فرضی در مقابل مسجدی در استکهلم ظاهر می‌شود، با مأموریت ساختگی سوزاندن کتاب مقدس 1.8 میلیارد مسلمان. جنجال رسانه‌های غربی بلافاصله در پی آن می‌آید.

سوزاندن قرآن: چرا غرب وحشت زده است؟

اما این فرد و امثال او علاقه چندانی به دفاع از آزادی بیان ندارند. او یک استراتژی انحرافی است و در برخی از سطوح، رهبران ارکستر واقعی دیوانه نیستند، بلکه مردان باهوشی هستند، با مشاغل پردرآمد و برنامه‌های سیاسی.

در واقع، این اعمال کفرآمیز جزئی از دستور کار بزرگتر غربی است که اصل آن این است که غرب دموکراتیک، بردبار و اساساً خوب است و بقیه غیردموکراتیک، وحشی و اساساً شرور هستند.

این اصل غلط تنها برداشت دیگری از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است که در نوامبر گذشته گفت: اروپا یک باغ است در حالی که بیشتر نقاط جهان، جنگل.

این واقعیت که روسیه اخیراً قوانینی را تصویب کرده است که سوزاندن قرآن را جرم‌انگاری می‌کند، نشان می‌دهد که مسکو نیز مانند دیگران می‌داند که این موضوع کاملاً سیاسی است و لاغیر.

انتهای پیام
captcha