صدور مجوز تازه برای قرآن‌سوزی در سوئد
کد خبر: 4154253
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
هتاکی ادامه دارد؛

صدور مجوز تازه برای قرآن‌سوزی در سوئد

منابع خبری سوئد گزارش دادند پلیس این کشور مجوز یک مراسم قرآن‌سوزی برای روز چهارشنبه، 21 تیر را صادر کرده است.

صدور مجوز تازه برای قرآن‌سوزی در سوئد

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، خبرگزاری سوئدی تی تی دیروز دوشنبه گزارش داد که پلیس این کشور مجوز سازماندهی مراسم  سوزاندن قرآن کریم در یکی از میادین شهر هلسینبورگ را صادر کرده است.

قرار است این مراسم ظهر فردا، چهارشنبه، 12 جولای(21 تیر) در یکی از میادین مرکزی شهر برگزار شود.

به گزارش این خبرگزاری سوئدی، ماتیاس زیگفریدسون، رئیس پلیس منطقه شمال غربی شهرستان اسکین با گستاخی تمام اعلام کرده است «این اقدام می‌تواند به روشی مطمئن و ایمن انجام شود!.»

پیش از این رسانه‌های سوئد گزارش داده بودند که پلیس سوئد 3 درخواست برای سازماندهی تظاهرات در استکهلم و هلسینبورگ برای آتش زدن کتاب‌های آسمانی دریافت کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی «SVT» سوئد، یکی از این رویدادها سوزاندن قرآن در مقابل مسجد استکهلم است و متقاضیان می‌خواهند در اسرع وقت آن را اجرا کنند.

فرد هتاک درخواست کننده برای مجوز قرآن‌سوزی چهارشنبه که پنجاه سال سن دارد، مدعی شد با توجه به اینکه اعتراضات علیه سوئد در جهان ناعادلانه بوده تصمیم دارد بار دیگر دست به قرآن‌سوزی بزند.

گفتنی است، یک فرد عراقی‌تبار به نام سلوان مومیکا در روز عید قربان در استکهلم، پایتخت سوئد در مقابل مسجد جامع این شهر با حفاظت پلیس، کتاب مقدس قرآن کریم را به آتش کشید. این فرد تحت حفاظت گسترده پلیس به مقابل مسجد جامع استکهلم واقع در مدبورگارپلاتسن آمد و علی‌رغم اعتراض مسلمانان، قرآن کریم را به زمین انداخت و با توهین به دین اسلام آن را آتش زد.

این اقدام شنیع با محکومیت‌های گسترده کشورهای عربی ـ اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی روبه‌رو شد. عراق خواستار تحویل مومیکا برای محاکمه شده است.

در پی آتش زدن یک نسخه از قرآن در سوئد، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قرار است پیش‌نویس قطعنامه‌‏ای را درباره نفرت‌‏پراکنی مذهبی مورد بحث و بررسی قرار دهد.

در پیش‌نویس این قطعنامه که پاکستان به نمایندگی از ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی ارائه کرده است، سوزاندن یک نسخه از قرآن در ماه گذشته در استکهلم «خصمانه، بی‌‏احترامی و اقدامی کاملاً تحریک‏‌آمیز» توصیف شده است که باعث نفرت‌‏پراکنی و نقض حقوق بشر می‌‏شود.

انتهای پیام
captcha