چاپ 100 هزار ترجمه سوئدی قرآن در کویت
کد خبر: 4154213
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

چاپ 100 هزار ترجمه سوئدی قرآن در کویت

سازمان کل اهتمام به چاپ و نشر قرآن و سنت نبوی و علوم قرآن و سنت کویت از چاپ 100 هزار نسخه قرآن به زبان سوئدی در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، فهد الدیحانی، رئیس هیئت کل چاپ و نشر قرآن و سنت نبوی کویت در این باره گفت: این سازمان در راستای عمل به وظیفه محول‌شده از سوی شورای وزیران کویت و اظهارات رئیس این شورا به چاپ 100 هزار نسخه قرآن و ترجمه آن به زبان سوئدی با همکاری وزارت خارجه کویت اقدام کرده است.

وی افزود: قرار است این قرآن‌ها در سوئد توزیع شود و هدف از آن تأکید بر فرهنگ تسامح در دین اسلام، نشر ارزش‌ها و اصول اسلامی، همزیستی مثبت میان همه بشر در فضایی آکنده از محبت، تسامح و صلح و از بین‌بردن نفرت‌پراکنی، افراط‌گرایی و تعصب دینی است.

الدیحانی همچنین اظهار کرد: این اقدام در کویت جدید نیست و این کشور از گذشته‌های دور تاکنون به قرآن و نشر علوم قرآنی توجه ویژه‌ای داشته است.

گفتنی است، یک فرد عراقی‌تبار به نام «سلوان مومیکا» در تعطیلات عید قربان در استکهلم، پایتخت سوئد در مقابل مسجد جامع استکهلم با حفاظت پلیس کتاب مقدس قرآن کریم را به آتش زد.

این فرد تحت حفاظت گسترده پلیس به مقابل مسجد جامع استکهلم واقع در مدبورگارپلاتسن آمد و علی‌رغم واکنش‌ها قرآن کریم را به زمین انداخت و با توهین به دین اسلام آن را آتش زد.

این اقدام شنیع با محکومیت‌های گسترده عربی ـ اسلامی و بین‌المللی روبه رو و عراق خواستار تحویل مومیکا برای محاکمه شد.

انتهای پیام
captcha