بررسی هتک حرمت قرآن در شورای حقوق بشر سازمان ملل
کد خبر: 4154157
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹

بررسی هتک حرمت قرآن در شورای حقوق بشر سازمان ملل

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را درباره هتک حرمت و سوزاندن نسخه‌ای از قرآن در سوئد مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه العربی الجدید، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قرار است پیش‌نویس قطعنامه‌‏ای را درباره نفرت‌‏پراکنی مذهبی در پی آتش زدن یک نسخه از قرآن در سوئد مورد بحث و بررسی قرار دهد.

در پیش‌نویس این قطعنامه که پاکستان به نمایندگی از 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی ارائه کرده است، سوزاندن یک نسخه از قرآن در ماه گذشته در استکهلم را «خصمانه، بی‌‏احترامی و اقدامی کاملاً تحریک‏‌آمیز» توصیف شده است که باعث نفرت‌‏پراکنی و نقض حقوق بشر می‌‏شود.

این درحالی است که پیش‌نویس مخالفت دیپلمات‏‌های غربی را برانگیخته است که می‏‌گویند هدف این پیش‌نویس حفاظت از نمادهای مذهبی، و نه حقوق بشر است.

به گزارش رویترز، این پیش‌نویس «حوادث مکرر آتش ‏زدن قرآن کریم در ملأ عام در برخی کشورهای اروپایی و دیگر کشورها» را محکوم می‌‏کند.

یک دیپلمات غربی در این خصوص گفته است: متن این پیش‌نویس برای ما جالب نبوده است. قرار بوده است که این پیش‌نویس درباره حقوق بشر باشد و نه ادیان.

پیش‌نویس قطعنامه قرار است روز سه شنبه به شورای حقوق بشر سازمان در ژنو ارائه شود.

ابتکار سازمان همکاری اسلامی تنش‏‏‌هایی را بین کشورهای غربی و این سازمان ایجاد کرده است.

19 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی حق رأی دادن به تصمیمات شورای 47 عضوی را دارند و سایر کشورها مانند چین از پیش‌نویس قطعنامه حمایت کرده‌‏اند.

هنوز مشخص نیست که آیا پاکستان موفق خواهد شد همه کشورهای سازمان همکاری اسلامی را پشت این پیش‌نویس جمع کند یا خیر.

انتهای پیام
captcha