علی فضل الله: تعیین روز جهانی قرآن اهمیت دارد
کد خبر: 4153985
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

علی فضل الله: تعیین روز جهانی قرآن اهمیت دارد

روحانی سرشناس لبنانی بر لزم واکنش مدبرانه و واقع بینانه به هتک حرمت مقدسات اسلامی تاکید کرد و گفت که تعیین روز جهانی قرآن از اهمیت برخودار است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، سیدعلی فضل‌الله، خطیب و امام جمعه بیروت دیروز یکشنبه، 17 تیر هیئتی از جوانان لبنانی را به حضور پذیرفت که قرار است پویشی با عنوان «ابتکار مردمی برای دفاع از قرآن کریم و مخالفت با هر گونه هتک حرمت ارزش‌های انسانی و احساسات دینی» راه‌اندازی کنند.

این روحانی برجسته لبنانی ضمن تقدیر از درک انسانی و ایمانی جوانان لبنانی و تلاش‌های آنها برای مقابله با هر گونه اقدامات موهن بخصوص قرآن‌سوزی که در سوئد اتفاق افتاد، گفت: این اهانت‌ها را نمی‌توان در چارچوب آزادی بیان و آزادی عقیده دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی فضل الله لزوم بررسی و مطالعه دلایل واقعی بروز چنین جرایم را مهم برشمرد و گفت: این موضوع نگران‌کننده است که برخی درصددند چهره اسلام و آموزه‌های آن را خدشه‌دار کنند، بخصوص که افراط‌گراها در اروپا برای کوچاندن اجباری مسلمانان ار آنجا و یا وادار کردن اجباری آنها به ترک هویت فرهنگی، دینی و ارزش‌های اخلاقی و انسانی نقشه کشیده‌اند.

 فرزند مرحوم علامه سید محمد حسن فضل‌الله تأکید کرد: واکنش‌ها به این سوءاستفاده‌ها باید مدبرانه و واقع‌بینانه باشد تا به ثمر بنشیند و در عین حال باید نسبت به افتادن در دام‌هایی که در خدمت پروژه‌های افراط‌گرایی و نژادپرستی است، هوشیار بود.

این روحانی لبنانی خواستار ایجاد ابتکارهایی جدید به منظور تقویت روحیه دفاع از قرآن و رد هتک حرمت‌ها نزد جوامع شد و تأکید کرد: برای مثال می‌تواند از ایام عاشورای حسینی برای تشویق مردم به ارتباط‌گیری قوی‌تر با قرآن کریم بهره برد.

علامه فضل الله همچنین تعیین روزی به عنوان روز جهانی قرآن کریم را در صیانت از حرمت کتاب خدا ضروری خواند و گفت: از این طریق می‌توان آموزه‌ها و اصول انسانی و اخلاقی قرآن را در سطح جهانی برجسته‌تر کرد.

انتهای پیام
captcha