تجمع اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در کره جنوبی
کد خبر: 4153895
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

تجمع اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در کره جنوبی

گروهی از مسلمانان تظاهراتی را در کره جنوبی علیه هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم در سوئد برگزار کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه الشروق، گروهی از مسلمانان مقیم کره جنوبی بعد از ظهر یکشنبه در اعتراض به اجازه مقامات سوئدی برای سوزاندن قرآن کریم، در مقابل ساختمان سفارت سوئد در سئول در تظاهرات اعتراضی شرکت کردند.

این تظاهرات با حضور تعدادی از مسلمانان مقیم کره از ملیت‌های مختلف و در اعتراض به حادثه سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در سوئد، مصادف با عید قربان هفته گذشته برگزار شد که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.

برگزارکننده این مراسم سید محمد، شهروند مصری مقیم کره جنوبی بود که در این خصوص گفت: فردی قرآن کریم را در سوئد سوزاند و سوئد اکنون برای توهین به اسلام و مسلمانان به افراد بیشتری مجوز این کار را داده است. بنابراین ما به رهبران سوئد پیام می‌دهیم که این سیاست را به خاطر همزیستی مسلمانان و دیگر اقلیت‌های مذهبی تغییر دهند.

وی از دولت سوئد خواست کسانی را که به قرآن کریم توهین کردند، مجازات کند و تصمیمی مبنی بر عدم تکرار مجدد چنین اقداماتی اتخاذ کند.

متعب عبدالولی از یمن که امام جماعت مسجد الحرمین در منطقه سونگ دو در اینچئون است، در سخنانی در جمع تظاهرکنندگان گفت: ما اعتراض شدید خود را به مقامات سوئدی اعلام می‌کنیم که به فردی اجازه می‌دهند کتاب مقدس مسلمانان را هتک حرمت کرده و آتش بزند.

وی افزود: ما می‌خواهیم این پیام را بفرستیم که قرآن قانون اساسی مسلمانان است و چنین رفتاری نمی‌تواند بر ما تأثیر بگذارد. زیرا قرآن ما در دل ماست و تنها کتاب مقدسی است که خداوند 1400 سال آن را حفظ کرده است.

وی، سوزاندن قرآن را اقدامی ناقض اصل همزیستی مسالمت آمیز و عامل نفرت‌پراکنی، خشونت و تروریسم توصیف کرد و از دولت سوئد خواست در قوانینی که به هر کسی اجازه انجام چنین رفتاری را می‌‎دهد، بازنگری کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha