بی‌حرمتی‌ها به قرآن، از ترس و زبونی دشمنان است
کد خبر: 4153664
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

بی‌حرمتی‌ها به قرآن، از ترس و زبونی دشمنان است

مدرس قرآن دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد، گفت: آینده از آن قرآن و اسلام است و این بی‌حرمتی‌ها به قرآن کریم از ترس و زبونی دشمنان اسلام است.

اکبر شوقی، مدرس دانشگاه

اکبر شوقی، مدرس قرآن دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد، گفت: آینده از آن قرآن و اسلام است و این بی‌حرمتی‌ها به قرآن کریم از ترس و زبونی دشمنان اسلام است.

وی با اشاره به آیه 33 سوره توبه «لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» افزود: در قرآن به صراحت اشاره و وعده داده شده که قرآن و اسلام پیروز و غالب خواهد شد.  قرآن کتابی است که خلل در آن راه ندارد و دشمنان هم می‌دانند و می‌بینند که تمایل انسان‌های جهان به اسلام و قرآن روز به روز زیاد می‌شود.

مدرس قرآن دانشگاه آزاد اسلامی و فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، درباره واکنش‌های جهان اسلام نسبت به قرآن‌سوزی در سوئد، اظهار کرد: خوشبختانه واکنش‌های خوبی را شاهد بودیم، سطح مجامع اسلامی و افکار عمومی سوئد را محکوم کردند؛ سوئد حماقت کرد که اجازه قرآن‌سوزی در ایام حج و عید قربان را داد چراکه با این اقدام همه مسلمانان را علیه خود برانگیخت.

وی توهین به قرآن کریم و قرآن‌سوزی غربیان را حاکی از دست‌های پشت پرده در برهه‌های گوناگون دانست و بیان کرد: یکی از اقداماتی که در راستای اسلام‌هراسی و قرآن‌هراسی می‌شود بررسی کرد این است که غربیان وقتی مشاهده کردند اسلام واقعی اگر تبلیغ و شناسانده شود، می‌تواند به مقابله با ایسم‌ها برخیزد و پایگاه فکری و اجتماعی مبلغان مکتب غربی را به چالش‌های اساسی و جدی بکشاند، از ابزار احساسات استفاده کرده و حربه قرآن‌سوزی را در پیش گرفتند.

شوقی اظهار کرد: باید برای مقابله با اهانت‌ها و پایان دادن به آن، وحدت رویه‌ای در جوامع اسلامی شکل یابد و حاکمان، بزرگان و رهبران اسلامی با محوریت یک محفل همچون سازمان کنفرانس اسلامی برای این قضیه به‌صورت سیستماتیک و عبرت‌انگیز موضع گرفته و پیگیری کنند.

انتهای پیام
captcha