آغاز مسابقه فوتبال لیگ عراق با ویژه‌برنامه قرآنی + فیلم
کد خبر: 4153488
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

آغاز مسابقه فوتبال لیگ عراق با ویژه‌برنامه قرآنی + فیلم

دیدار تیم‌های اربیل و زاخو در لیگ فوتبال عراق در روز چهارشنبه و در ادامه کمپین محکومیت توهین به قرآن، با ویژه‌برنامه‌ای قرآنی و ادای احترام به این کتاب آسمانی آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، این اقدام در چارچوب کمپین حمایت از قرآن کریم در واکنش به اقدام موهن قرآن‌سوزی سوئد انجام شد.

هواداران این تیم‌ها قبل از شروع مسابقه حدود یک دقیقه در ورزشگاه «فرانسو حریری» برای شنیدن آیاتی از قرآن ایستادند و بنرهایی با مضمون «قرآن قانون اساسی ماست» در دست داشتند و علاوه بر آن صفحه‌نمایش استادیوم نیز تصویری از قرآن کریم و در کنار آن عبارت «قرآن، قانون اساسی ماست» را به نمایش گذاشته بود. این اقدام در محکومیت هتک حرمت قرآن در روز عید قربان صورت گرفت.

باشگاه اربیل روز پنجشنبه در صفحه رسمی فیس‌بوک خود تصاویری از ورزشگاه، لحظه حضور قرآن کریم بر صفحه بزرگ ورزشگاه منتشر و تصریح کرد: کل ورزشگاه برای گوش دادن به قرآن یک دقیقه به پا ایستادند.

در این صفحه همچنین کلیپ‌هایی از این رویداد منتشر شده است. در این کلیپ‌ها صحنه‌هایی از سکوهای ورزشگاه، لحظه پخش آیات قرآن در ورزشگاه و ایستادن هواداران در سکوها قبل از شروع مسابقه به نمایش در آمده است. این مسابقه با برتری دو بر یک به سود تیم اربیل به پایان رسید.

در بازی روز جمعه هفته گذشته بین پلیس عراق و تیم‌های القاسم هم، بازیکنان و کادر داوری نسخه‌هایی از قرآن کریم را در دست داشتند و هواداران با بلند کردن بنرهایی حمایت خود از قرآن کریم را اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha