ضرورت قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی کشورهای موهن به مقدسات
کد خبر: 4153392
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
در تجمع هیئت علمای مسلمان استانبول تأکید شد؛

ضرورت قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی کشورهای موهن به مقدسات

اتحادیه جهانی علمای مسلمان مراسمی را در محکومیت قرآن‌سوزی و اعلام همبستگی با فلسطینیان شهر جنین در استانبول برگزار و بر ضرورت قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی کشورهای موهن به مقدسات دینی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، اتحادیه جهانی علمای مسلمان، در اعتراض به هتک حرمت قرآن در سوئد و در حمایت از فلسطینیان در اردوگاه جنین در کرانه باختری، روز جمعه، 16 تیر مراسم همبستگی در استانبول ترتیب داد. 

در این مراسم که در میدان مسجد الفاتح برگزار شد، علی القره داغی، رئیس این اتحادیه به ایراد سخن پرداخت و گفت: این اتحادیه تصمیم گرفته از دایره نکوهش و محکومیت به سمت گام‌های عملی حرکت کنیم.
 
وی در سخنرانی خود خطاب به سازمان همکاری اسلامی و دولت‌های اسلامی خواست تا در جهت قطع روابط دیپلماتیک با دولت سوئد و هر دولتی که به مقدسات مسلمانان بی‌حرمتی کند گام‌های عملی بردارند.
 
قره داغی در سخنرانی خود خواستار تحریم اقتصادی سوئد شد و خاطرنشان کرد که این گام به همراه اعتراضات گسترده مردمی تأثیر ریادی خواهد داشت.  وی همچنین با ارسال پیامی خطاب به جنبش‌های اسلامی، نمایندگان مجلس و سیاستمداران، از آنان خواست تا از طریق قانونی موضوع را برای جرم‌انگاری اهانت به ادیان به‌ویژه دین اسلام به دادگاه‌ها بکشانند.
 
در پیام سوم این مراسم بر ضرورت حرکت و انجام وظایف امت در قبال قرآن کریم و پیامبر(ص) و مقدسات مسجد الاقصی و دفاع از مردم فلسطین که از حقوق خود دفاع می‌کنند تأکید شده است. پیام چهارم این مراسم خطاب به علما و مبلغان امت بود و آنان را به انجام وظایف خود در جهت پیشرفت امت فراخواند.
 
قره داغی همچنین اقلیت مسلمان در سوئد، اروپا و سایر کشورها را مورد خطاب قرار داد که وظیفه خود را برای تظاهرات مسالمت‌آمیز و استفاده از قوانین و دادگاه‌های موجود از جمله دادگاه اتحادیه اروپا انجام دهند و در برابر آنچه که تحمیل می‌شود ساکت و تسلیم نشوند.
 
همچنین آخرین پیام این مراسم به سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی بود؛ با توجه به اینکه سازمان ملل متحد برای حفظ صلح و عدالت بین‌المللی تأسیس شده است و هیچ چیز برای مسلمانان سخت‌تر از توهین به مقدسات آنها نیست؛ سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوق بشری موظفند این موضوع را در برنامه خود قرار دهند و قانون جرم‌انگاری توهین به ادیان را صادر کنند.
 
محمد الصغیر، دبیرکل سازمان بین‌المللی حمایت از پیامبر اسلام نیز به نوبه خود گفت: امت باید هوشیار باشد، زیرا مقدس‌ترین مقدسات اسلام در معرض هتک حرمت قرار گرفته است. الصغیر همچنین از حاکمان اسلامی و مردم خواست تا موضعی متناسب با حجم این جنایت اتخاذ و خاطرنشان کرد: اگر حاکمان موضع مناسبی اتخاذ نکردند، مردم باید از سلاح تحریم استفاده کنند.
انتهای پیام
captcha