عید غدیر روز اکمال دین و ادامه خط رسالت است
کد خبر: 4153138
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستا‌ن‌وبلوچستان:

عید غدیر روز اکمال دین و ادامه خط رسالت است

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی گفت: عید غدیر روز اکمال دین و ادامه خط رسالت است، از این حیث واقعه غدیر یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام جهانشاهی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان افزود: دهه ولایت و عید غدیر یکی از باارزش‌ترین اعیاد محسوب می‌شود و این روزها در تمام شهرها و روستاهای این استان پهناور علیرغم شرایط نامناسب آب و هوایی شاهد برپایی جشن‌های ولایت است.

وی با اشاره به اهمیت این روز بزرگ در تاریخ اسلام و بشریت گفت: باید سال‌به‌سال عید غدیر شکوه و عظمت بیشتری پیدا کند، هم‌اکنون حال و هوای استان از شمال تا جنوب به میمنت عید بزرگ غدیرخم متفاوت‌تر از روزهای گذشته است، علیرغم وزش بادهای 120 روزه و خیزش گرد و خاک در منطقه سیستان و گرمای هوا در بلوچستان اما خیابان‌های سطح شهر و روستاهای سیستان‌وبلوچستان غرق در نور و شادی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: عید غدیر روز اکمال دین و ادامه خط رسالت است، از این حیث واقعه غدیر یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخ اسلام است که به تعبیر امام معصوم عید بزرگ الهی است که همه‌ پیامبران به پاسداشت حرمت آن مامور بودند، این موضوع نشان‌دهنده بلوغ و سطح بالای توجه به گستره حاکمیت در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام جهانشاهی اظهار کرد: یکی از افتخارات مردم سیستان‌وبلوچستان این است که در هر شرایطی پای ارزش‌های اسلامی ایستاده‌اند،  امید که مسئولان امر نیز همانطور که تاکنون پیگیر مشکلات مردم بوده‌اند اکنون هم در تداوم مطالبات مردمی کوشا باشند.

وی، تصریح کرد: اطعام غدیری به تعداد بیش از 150هزار پرس غذای گرم، برگزاری جشن‌های مردمی به تعداد بیش از دو هزار و 500 نقطه، توزیع بیش از هزار بن و کتاب و بسته‌های فرهنگی، توزیع حواله گوشت و برنج قریب به ده تن، برپایی بیش از 500 موکب و ایستگاه صلواتی و غرفه کودک، برگزاری بیش از 25 محفل انس با قرآن کریم، توزیع نان و سبدهای معیشتی، پیاده‌روی خانوادگی، برپایی بیش از 5 مهمانی غدیری(کیلومتری)، آذین‌بندی معابر، دیدار سادات، سفره‌های چندکیلومتری اطعام و پخش نقل و شیرینی و شربت، برگزاری مسابقات ورزشی، توزیع پرچم، برپایی کاروان شادی، برپایی نمایشگاه با محوریت غدیر از جمله برنامه‌های این روزها به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان از گروه‌های تبلیغی و جهادی استان که در مناسبت‌های مختلف در حال فعالیت هستند قدردانی کرد و گفت: حفظ شعائر دینی و مناسبت‌های مذهبی و اعیاد به ویژه عید غدیر خم یک وظیفه شرعی است و همه باید این اعیاد را پرشور زنده نگه داریم.

انتهای پیام
captcha