توهین به نمادهای مقدس ملت‌ها به دور از انسانیت است
کد خبر: 4152846
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۷
مقام مسیحی لبنان در گفت‌وگو با ایکنا:

توهین به نمادهای مقدس ملت‌ها به دور از انسانیت است

کشیش سرشناس لبنانی و رئیس بخش رسانه‌ای شورای کلیساهای خاورمیانه تأکید کرد که هتک حرمت مقدسات دینی، وطنی و اخلاقی ملت‌ها فارغ از اینکه قوانینی برای جلوگیری از آن وضع شده باشد، رفتاری به دور از انسانیت است.

پروفسور يوسف مؤنس، اسقف لبنانی

پروفسور يوسف مؤنس، اسقف لبنانی در گفت‌و‌گو با ایکنا تأکید کرد که نمادهای مقدس دین، وطن، اخلاق و شئونات رفتاری باید مورد احترام قرار گیرد و خدشه‌ای به آن وارد نشود.

مؤنس ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد گفت:  از منظر انسان‌شناسی همه مردم در جهان و روی کره خاکی نمادها و مقدسات خود را در دین، وطن، اخلاق، رفتار، ادبیات، خوراک و پوشاک دارند. بنابراین باید به آن احترام گذاشته شود و خدشه‌ای به آن وارد نشود.

این اسقف لبنانی افزود:  مقدسات ملت‌ها که در بالا از آن نام برده شد بیانگر شخصیت، رفتار  و ارزش‌های اعتقادی، اخلاقی، ادبی و هنری آن‌هاست و از همین رو باید به آن به دید احترام نگریسته شود و خدشه‌ای به آن وارد نشود.

مؤنس  که دکترای انسان‌شناسی خود را از دانشگاه استراسبورگ آلمان گرفته است، افزود: هر گونه هتک حرمت نمادها و تحقیر آن توهین بزرگ به ملت‌هایی است که به آن اعتقاد و ایمان دارند.

پروفسور يوسف مؤنس، اسقف لبنانی

مؤنس تصریح کرد: لازم نیست به دنبال تصویب قوانین(برای جلوگیری از هتک حرمت مقدسات) باشیم. قانون واقعی، اخلاق، ارزش‌ها، تربیت انسانی، احترام و پذیرش دیگران است، زیرا اگر یک پایه و اساس تربیتی، اخلاقی، عقیدتی، فنی و رفتاری در خانه، مدرسه، استادیوم ورزشی، در بیرون و در دانشگاه و هر جای دیگری برای انسان‌ها وجود نداشته باشد، وضع قوانین هم چاره‌ساز نیست.

رئیس بخش رسانه‌ای شورای کلیساهای خاورمیانه با تأکید بر اهمیت تربیت صحیح نسل جدید مبتنی بر اصول پذیرش دیگران و احترام به آنها و اعتقاداتشان گفت: نمادها بخشی از وجود ما هستند که به ما معنا می‌دهند و ما به آن معنا می‌دهیم. نوع‌دوستی و پذیرش تفاوت‌ها لازمه انسان بودن است.

انتهای پیام
captcha