قوی شدن امت اسلامی؛ راهبرد قرآن برای مقابله با اسلام‌هراسی است + صوت
کد خبر: 4152819
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
حجت‌الاسلام تویسرکانی:

قوی شدن امت اسلامی؛ راهبرد قرآن برای مقابله با اسلام‌هراسی است + صوت

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه قوی شدن امت اسلامی را راهبرد قرآنی و تنها راهکار اساسی و مؤثر برای وادار کردن غرب به عقب‌نشینی از اسلام‌هراسی، قرآن سوزی و هتک حرمت مقدسات و عدم تکرار این اتفاقات دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه، در گفت‌وگو با ایکنا درباره تلاش غربی‌ها برای توجیه قرآن‌سوزی و هتک حرمت مقدسات دینی به نام آزادی بیان و دموکراسی گفت: غربی‌ها غالبا جنایات خود را با عناوین و القاب زیبایی مانند حقوق بشر، آزادی بیان، دموکراسی و مقابله با تروریسم انجام می‌دهند و توجیه قرآن‌سوزی به نام آزادی بیان در غرب برای اولین بار نیست.

وی با اشاره به حاکمیت فرهنگ غیرعقلانی و جاهلیت مدرن بر غرب گفت: آنها با این فرهنگ و منطق غلط به جنگ همه دستاوردها و ارزش‌های انسانی، آسمانی و عقلانی از جمله قرآن می‌روند. در حالی که قرآن مجید، نور است و با آتش جهل، غفلت و تعصبات جاهلی نمی‌توان این نور را خاموش کرد و لذا عمل شنیع غربی‌ها و حمایت آنها از توهین‌کنندگان به قرآن به هیچ وجه منطبق بر آزادی بیان نیست و هیچ عقل سلیم و فطرت پاک و منصفی در جهان آن را تأیید نمی‌کند و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و مجامع حقوق بشری نیز این اقدام را محکوم کردند.

وحشت دنیای غرب از جهانی شدن قرآن 

تویسرکانی اظهار کرد: قطعا این هتک حرمت‌ نه برای اولین بار بوده و نه آخرین بار خواهد بود. این اقدامات ناشی از وحشت غرب، دنیای استکبار و صهیونیسم جهانی از گسترش جهانی تفکر و فرهنگ قرآنی و اسلام ناب است. خود آنها طبق پیش‌بینی‌های دقیق از روند رشد اسلام‌گرایی در اروپا و جهان می‌دانند طی سال‌های آتی اسلام دارای بیشترین پیروان در میان ادیان آسمانی خواهد بود ولذا این اقدامات شاید احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کند اما قطعا به ضرر خود عاملان و حامیان این اقدامات توهین‌آمیز و تنفرآمیز تمام خواهد شد و روز به روز شاهد افزایش گرایش و تمایل به اسلام و قرآن در سطح جهان خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: قرآن نیز به صراحت در سوره‌های مختلفی مانند توبه، صف و فتح مکرر فرموده و در آیه معروف «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» به این تلاش ناکام مخالفان برای خاموش کردن نور قرآن اشاره کرده است. کلمه «یریدون» مضارع است و نشان از آن دارد که کافران برای خاموش کردن نور هدایت‌گر قرآن اراده و تلاش مستمر و دائمی در طول تاریخ دارند و این محصور به زمان خاصی نیست اما طبق وعده صادق الهی موفق به عملی کردن این نیت شوم خود نخواهند شد و بالاخره نور قرآن سراسر جهان را فراخواهد گرفت.

ضعف مسلمانان؛ عامل اصلی ضربه‌های دشمنان

حجت‌الاسلام تویسرکانی درباره تأثیر انفعال، کم‌عملی و کم توجهی جهان اسلام به معارف و آموزه‌های قرآن به منزله یکی از دلایل جرئت پیدا کردن غرب در تکرار توهین به مقدسات اسلامی و پاره کردن و آتش زدن قرآن گفت: دشمنان اسلام همواره از ضعف مسلمانان برای ضربه زدن به باورها و عقاید آنها و غارت منابع معنوی و مادی آنها استفاده می‌کنند. اگر امت اسلامی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و اجرای دستورات الهی قوی عمل کند قطعا قدرت ما در این عرصه‌ها بازدارندگی ایجاد می‌کند که متأسفانه این قدرت به دلیل عدم وحدت و یکپارچگی در جهان اسلام وجود ندارد.

وی ابراز کرد: مسلمانان اگر به دنبال این هستند که این رفتارهای موهن و شنیع علیه ارزش‌ها و مقدسات آنها تکرار نشود، باید به آموزه‌های قرآن برگردند و عمل کنند و قوی شوند؛ «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ». طبق آموزه‌های قرآن تنها راه مسلمانان در مقابل کفار قوی شدن است تا این قدرت باعث ارهاب دشمنان شده و بازدارندگی ایجاد کرده و از تجاوز کفار به مرزهای معنوی و مادی مسلمانان جلوگیری کند اما ضعف اقتصادی و فرهنگی مسلمانان و وابستگی و عدم استقلال برخی حکام کشورهای اسلامی باعث شده غربی‌ها و مستکبران هر از گاهی برای انجام این اقدامات زشت تحریک شوند.

قوی شدن؛ راهبرد قرآنی

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه درباره اینکه نزدیک شدن کشورهای اسلامی به یکدیگر در فضای کنونی تا چه حد امکان مقابله اساسی‌تر را با دولت‌های حامی اسلام‌هراسی و قرآن سوزی فراهم‌تر کرده، گفت: واکنش انفعالی محصول ضعف کشورهای اسلامی است و اگر ما مسلمانان قوی باشیم از محافظه‌کاری و سازش‌کاری پرهیز کرده و با قدرت و قاطعیت وارد میدان مقابله می‌شویم در حالی که می‌بینیم امروز تنها جمهوری اسلامی ایران و چند کشور معدود دیگر اسلامی به طور فعال به اتفاقات اخیر در سوئد واکنش نشان دادند.

وی ادامه داد: متأسفانه وابستگی اغلب دولت‌های اسلامی به غرب بیش از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم و لذا جرئت و شهامت لازم را برای اتخاذ تصمیم قاطع در مقابل این نوع رفتارهای توهین‌آمیز نسبت به قرآن و اسلام ندارند و حتی برخی از این سران کشورهای اسلامی چندان پایبند به ارزش‌های اسلامی نیستند. البته در اتفاق اخیر دیدیم همین مقدار واکنش ملت‌ها و دولت‌های اسلامی، موجب عقب‌نشینی و عذرخواهی رسمی دولت سوئد و اعلام محکومیت این اتفاق از سوی سازمان ملل شد و خود این جای خوشحالی دارد اما مسلمانان و دولت‌های اسلامی اگر می‌خواهند این هتک حرمت‌ها به مقدسات اسلامی تکرار نشود راهی جز قوی شدن جهان اسلام ندارند و این یک راهبرد قرآنی است.

کد

تویسرکانی در پایان اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تأسی از این راهبرد قرآنی چندین سال است راهبرد «ایران قوی» و «قطب قدرت جهان اسلام» را مطرح کرده‌اند که برکات زیادی برای ملت ایران و ملت‌های اسلامی خواهد داشت که از جمله آن رعب‌افکنی در دل دشمنان و سنگین کردن هزینه قرآن‌سوزی اسلام‌هراسی و توهین به اعتقادات مسلمانان در این کشورها است که موجب می‌شود دولت‌های غربی از این رفتارها حمایت نکرده و اجازه انجام آن را در کشور خود ندهند.            

مجتبی برزگری     ‌      

انتهای پیام
captcha