یمن کالاهای سوئدی را تحریم کرد
کد خبر: 4152780
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

یمن کالاهای سوئدی را تحریم کرد

به دنبال موج گسترده نهادها و شخصیت‌های یمنی در محکومیت قرآن‌سوزی در سوئد، حالا صنعاء از صدور دستور تحریم کالاهای سوئدی در این کشور خبر داد.

تحریم کالاهای سوئدی

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، محمد شرف المطهر، وزیر صنعت و تجارت یمن اعلام کرد که در پاسخ به رهنمودهای رهبر انقلاب یمن، وزارتخانه متبوع وی تصمیماتی در خصوص تحریم کالاها و شرکت‌های سوئدی صادر کرده است.

المطهر تاکید کرد که بر این اساس واردات کلیه کالاهای تولید سوئد، خواه بخواهد مستقیماً از سوئد وارد شود و یا از سایر کشورها ممنوع است.

وی افزود: نمایندگی‌های مرتبط با کالاها، محصولات و خدمات با منشأ سوئدی که در وزارت صنعت یمن ثبت شده‌اند، لغو و از لیست وزارتخانه حذف می‌شوند.

وزیر یمنی تصریح کرد:  ثبت شعب شرکت‌های خارجی که به نام یا به حساب یک شرکت سوئدی  فعالیت می‌کنند نیز ابطال و لغو می‌شود.

المطهر گفت که دریافت هرگونه درخواست یا معاملات مربوط به هر نمایندگی یا علامت تجاری مرتبط با کالاهای منشأ سوئدی ممنوع است.

در پی هتک حرمت قرآن کریم توسط یک فرد افراطی در پایتخت سوئد، نهادهای دینی و اسلامی و از جمله الازهر مصر خواستار تحریم کالاهای سوئدی شدند و از حکومت‌های اسلامی خواستند که مواضع جدی و یکپارچه علیه سوزاندن قرآن کریم در سوئد اتخاذ کنند.

کاربران و فعالان شبکه‌های اجتماعی در کشورهای عربی و اسلامی به پویش تحریم کالاهای سوئدی در اعتراض به قرآن سوزی در سوئد پیوستند.

 شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی عمان نیز در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد از مسلمانان جهان خواسته بود که کالاهای سوئدی را تحریم کنند.

انتهای پیام
captcha