راهپیمایی سراسری علیه قرآن‌سوزی در پاکستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4152778
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

راهپیمایی سراسری علیه قرآن‌سوزی در پاکستان برگزار می‌شود

نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد روز جمعه مردم در سراسر این کشور در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد تظاهرات خواهند کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رادیو پاکستان، دولت پاکستان اعلام کرد روز جمعه را «یوم تقدس قرآن» نامگذاری کرده و قرار است مردم این کشور در شهرهای مختلف در اعتراض به قرآن‌سوزی راهپیمایی برگزار کنند.

  این تصمیم در جلسه امروز به ریاست شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در اسلام آباد برای بحث در مورد موضوع هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد اتخاذ شد.

شهباز شریف از ملت، از جمله تمامی احزاب سیاسی، خواست تا در این تظاهرات شرکت کنند تا پیامی واحد را به ذهن دشمنان اسلام منتقل کنند.

همچنین دولت پاکستان روز پنجشنبه جلسه مشترکی با مجلس این کشور برگزار خواهد کرد تا راهبرد ملی در این خصوص را تدوین کند و احساسات و عواطف ملت را از طریق تریبون مجلس به نمایش بگذارد. در این نشست مشترک همچنین قطعنامه‌ای برای محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم تصویب خواهد شد.

نخست‌وزیر که رئیس حزب مسلم لیگ نواز پاکستان هم هست به این حزب دستور داد تا در مراسم یوم تقدس قرآن شرکت و راهپیمایی‌های سراسری برگزار کند. وی در این جلسه گفت: حرمت قرآن کریم جزئی از اعتقادات مسلمانان است که همه بر سر آن اتفاق نظر دارند.

 شهباز شریف گفت که ملت‌ها و دولت‌های معتقد به صلح و همزیستی باید نیروهای خشن آلوده به اسلام‌هراسی و تعصبات دینی را مهار کنند. وی افزود که طرز فکر خشونت‌آمیز که دین، شخصیت‌های مقدس، عقاید و ایدئولوژی‌ها را هدف قرار می‌دهد در واقع دشمنان صلح جهانی است.  نیروهای معتقد به صلح و همزیستی بین ادیان باید نقش خود را در سطح بین‌المللی ایفا کنند تا جلوی چنین اعمال منفی گرفته شود.

چهارشنبه گذشته، هفتم تیرماه یک سوئدی عراقی الاصل به نام سلوان مومیکا ۳۷ ساله پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری مراسم قرآن سوزی صادر کرد، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و در مسجد مرکزی استکهلم به آتش کشید. این اقدام اهانت‌آمیز با واکنش گسترده کشورهای اسلامی، نهادهای بین‌المللی و مسلمانان جهان روبرو شد. 

 

انتهای پیام
captcha