توزیع گسترده محتوای قرآن؛ خنثی‌کننده هتک حرمت‌ها
کد خبر: 4152770
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳
کریم دولتی بیان کرد:

توزیع گسترده محتوای قرآن؛ خنثی‌کننده هتک حرمت‌ها

پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به اینکه با گسترش وحدت و ایجاد امت اسلامی واحد دیگر شاهد چنین اقدامات جنون‌آمیزی نخواهیم بود، گفت: از کارهای مهم در برابر هتاکی‌ها انتشار بیشتر و دقیق‌تر محتوای قرآن کریم و پیام‌های انسانی آن برای همه عالم است.

کریم دولتی پیشکسوت قرآنی کشور

کریم دولتی، پیشکسوت قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد وظایف مسلمانان در مواجهه با هتک حرمت قرآن کریم گفت:‌ واقعیت این است که چون قرآن اصل و حیثیت یک مسلمان است، هر کاری هم در این زمینه انجام دهیم باز هم نسبت به وظیفه قطعی خودمان کاری نکرده‌ایم.

وی درباره هتک حرمت اخیر در کشور سوئد افزود: این بار بازتاب‌ها و واکنش‌ها نسبت به این اقدام موهن و شنیع خیلی صریح بوده و مردم و مسئولان خیلی زود عکس‌العمل نشان داده‌اند. 

مسئول دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور تصریح کرد: امیدواریم بازخوردها به این حرکت زشت و خلاف اصول انسانی بتواند به کسانی که پشت این قضایا هستند، بفهماند که اهانت به ساحت قرآن و اسلام اتفاقی نیست که به راحتی از کنار آن بگذریم.

دولتی اظهار کرد: امیدوارم خداوند به همه مسلمانان کمک کند تا با ایجاد امت اسلامی واحد در برابر این حرکات ایستادگی کنند و دیگر شاهد چنین اقدامات جنون‌آمیزی از سوی غرب و مخالفان اسلام نباشند.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از چنین اقداماتی در آینده چه باید کار کرد، گفت:‌ به غیر از تجمعات و صدور بیانیه‌ها که نمادین بوده و عکس‌العمل طبیعی هر مسلمان است، باید نسبت به انتشار بیشتر و دقیق‌تر محتوای قرآن و پیام‌های انسانی آن که برای همه مردم عالم است تلاش مضاعفی داشته باشیم. 

وی افزود: با معرفی قرآن و محتوای آن؛ کسانی که تحت تأثیر این حرکات و القائات قرار می‌گیرند، متوجه خواهند شد که قرآن کتاب انسانیت، صفا و صمیمیت است و برخلاف همه گفته‌های سیاه که پشت این حرکت‌ها هست قرآن آمده تا انسان را به درجات بالا برساند.

دولتی در پایان بیان کرد:‌ این کار بسیار عمیقی است که باید از سوی متخصصان حوزوی و دانشگاهی انجام شود و مراکز قرآنی هم به توزیع این محتوا همت بورزند تا در سطح بین‌الملل انتشار پیدا کند. 

انتهای پیام
captcha