تأکید کابینه کویت بر اقدام بین‌المللی برای مقابله با نفرت‌پراکنی
کد خبر: 4152759
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

تأکید کابینه کویت بر اقدام بین‌المللی برای مقابله با نفرت‌پراکنی

کابینه دولت کویت با محکومیت شدید قرآن‌سوزی در سوئد خواهان اقدام جامعه بین‌المللی برای مقابله با تنفرپراکنی و افراط‌گرایی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از دارالمعارف کابینه کویت ضمن محکومیت شدید اقدام شرم آور سوزاندن قرآن کریم در استکهلم، پایتخت سوئد، از جامعه بین‌المللی خواست تا برای مقابله با نفرت پراکنی و افراط‌گرایی اقدامات متناسب را انجام داده و مانع افزایش نفرت مذهبی، حمله به مقدسات مسلمانان و دستاویز قرار دادن آزادی برای توهین به دین اسلام شود.

کابینه کویت در جلسه دیروز سه‌شنبه که به ریاست شیخ احمد نواف الصباح برگزار شد، علاوه بر محکومیت قرآن‌سوزی، حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین در کرانه باختری را نیزکه منجر به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از مردم در این اردوگاه شد، به شدت محدود کرد.

کابینه کویت همچنین بر محکومیت قاطعانه دولت کویت در قبال این تجاوز آشکار و حملات مستمر نیروهای اشغالگر علیه مردم فلسطین که نقض آشکار قوانین و میثاق‌های بین‌المللی، تأکید کرد.

این کابینه همچنین تصریح کرد: دولت کویت خواهان مداخله سریع جامعه بین‌المللی و شورای امنیت برای توقف این حملات و حمایت از مردم فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی شد.

فرودگاه جنین از روز گذشته شاهد بزرگ‌ترین تجاوز نظامی صهیونیست‌ها در بیست سال اخیر بوده است، در این تهاجم که با بهانه مقابله با گروه‌های مسلح در این اردوگاه صورت می‌گیرد، از جنگنده‌ها، پهپادها و خودروهای زرهی استفاده شده و تاکنون 11 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 100 نفر مجروح شده‌اند، همچنین حداقل 4 هزار نفر از مردم این اردوگاه آواره شده‌اند.

انتهای پیام
captcha