دولت‌ها و مردم هزینه توهین به قرآن را بالا ببرند
کد خبر: 4152699
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده:

دولت‌ها و مردم هزینه توهین به قرآن را بالا ببرند

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به اینکه در مقابله با اهانت به مقدسات، حضرت امام(ره) برخورد صحیح را به ما نشان داده‌اند، گفت: باید هزینه این اهانت‌ها به حدی برسد که کسی جرأت نکند چنین اجازه‌ای به خود بدهد.

دولت‌ها و مردم هزینه توهین به قرآن را بالا ببرند

حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد و در پاسخ به این سوال که بهترین اقدام مردم و مسئولین برای مواجهه با این قبیل اقدامات چیست، گفت: به نظر می‌رسد باید به صورت هم‌زمان یک خطی که به مقابله با این سیر را دنبال کنیم، اینجا غیرت دینی و نشان دادن انزجار دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه مردم، حاکمیت و دستگاه دیپلماسی این انزجار را به خوبی نشان داده‌اند، افزود: از این تهدید می‌شود فرصتی را ایجاد کرد. وقتی توجهات جهانی به دلیل این حادثه انزجارآور و غم‌انگیز به قرآن کریم متوجه شده است، می‌توان یک جنبش جهانی در فضای مجازی و رسانه‌ای برای رجوع جهانیان به قرآن ایجاد کرد. 

تقی‌زاده تصریح کرد: در این جنبش خطاب به آنهایی که این نوع نگاه را به قرآن دارند، گفته شود؛ یک بار به این قرآن که محل بحث است رجوع کنند و ببینید چه محتوایی دارد که یک عده اینگونه به آن حمله کرده و یک عده دیگر به این شکل از آن حمایت و دفاع می‌کنند؟ الان فضا برای شنیدن این صدا که قرآن را بخوانید و به قرآن رجوع کنید بسیار آماده است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که چه باید کرد تا دیگر شاهد چنین اهانت‌هایی نباشیم، گفت: حضرت امام(ره) در مقابله با کتاب آیات شیطانی مسیر را در چنین وضعیت‌هایی به ما نشان داده‌اند. طبیعتاً باید هزینه این توهین‌ها به حدی برسد که کسی جرأت نکند چنین اجازه‌ای به خود بدهد. 

وی گفت:‌ حضرت امام(ره) در مقابل کتاب آیات شیطانی هم حکم اعدام دادند و هم اینکه فرمودند هر مسلمانی در راه قتل نویسنده این کتاب جان خود را از دست بدهد شهید خواهد بود. لذا باید هزینه توهین به مقدسات را در لایه شخصی که این اقدام شنیع را انجام می‌دهد و در لایه دولتی که اجازه این کار را داده و با آن همراهی کرده است را به حدی بالا ببریم که بتواند مانع از این اقدامات شنیع در آینده شود.

انتهای پیام
captcha