اقدامات عراق درباره قرآن‌سوزی بررسی شد
کد خبر: 4152521
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
در دیدار المندلاوی و عمار الحکیم؛

اقدامات عراق درباره قرآن‌سوزی بررسی شد

معاون اول رئیس پارلمان عراق در دیدار با رئیس جریان حکمت ملی این کشور آخرین اقدامات صورت‌گرفته در دولت عراق درباره پرونده قرآن‌سوزی مهاجر عراقی در سوئد را بررسی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ninanews، محسن المندلاوی، معاون اول رئیس پارلمان عراق در دیدار با عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق اقدامات دولت این کشور درباره سوزاندن قرآن در سوئد و اجرای بخشنامه بودجه عراق را بررسی کرد.

دو طرف در این دیدار بر ضرورت پیگیری و حمایت از اقدامات وزارت خارجه عراق در رابطه با قرآن‌سوزی در سوئد تأکید کردند و موافقت سوئد با قرآن‌سوزی و دادن مجوز این اقدام غیر اخلاقی از سوی دولت این کشور که تحریک احساسات مسلمانان در همه کشورهای جهان را در پی داشت، مورد بررسی قرار دادند.

دفتر المندلاوی با صدور بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد که پارلمان عراق تلاش می‌کند در دوره بعدی قانون‌گذاری، قوانین اولویت‌دار را با هماهنگی مقام اجرایی برای تصویب، مطالعه، تدوین و برنامه‌ریزی کند.

گفتنی است، چهارشنبه هفته گذشته، هفتم تیر سلوان مومیکا، مهاجر عراقی ۳۷ ساله، نسخه‌ای از قرآن کریم را در سوئد به آتش کشید و صفحات آن را پاره کرد.

این اقدام توهین‌آمیز و اسلام‌ستیزانه موج محکومیت گسترده‌ای در جهان اسلام در پی داشت و شهروندان عراقی با برپایی تظاهرات، آن را محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha