عقب‌نشینی عامل قرآن‌سوزی از اهانت دوباره به کلام وحی
کد خبر: 4152491
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

عقب‌نشینی عامل قرآن‌سوزی از اهانت دوباره به کلام وحی

سلوان مومیکا، مهاجر عراقی‌الاصل مقیم سوئد که چهارشنبه گذشته، هفتم تیر با اهانت به ساحت مقدس کلام وحی، نسخه‌ای از قرآن را به آتش کشید، اتهامات وارده علیه خود از جمله تحریک به تنفر نژادی را رد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از السومریه، وی در گفت‌وگو با روزنامه « Aftonbladet» سوئد اظهار کرد: من همه اتهامات را رد می‌کنم؛ چرا که درباره عقیده اسلامی صحبت می‌کردم و شخصاً مشکلی با مردم ندارم و مشکلم با عقاید و اندیشه‌هاست.

وی افزود: در سخنانم گفتم به اسلام و جهان اسلام بدون اندیشه اسلامی و جهان‌بینی خوش آمدید، من در مقابل دادگاه از خودم دفاع خواهم کرد.

این مهاجر عراقی تأکید کرد: نباید سیاست و آزادی شخصی را با هم اشتباه گرفت، سوزاندن قرآن بر روند پیوستن استکهلم به ناتو تأثیرگذار نخواهد بود و آنچه انجام دادم، به نفع سوئد بود.

وی که پیش از این از تصمیم خود برای سوزاندن مجدد قرآن طی 10 روز دیگر خبر داده بود، در پاسخ به سؤالی در این باره از موضعش عقب‌نشینی کرد و گفت: هرگز این کار را تکرار نخواهم کرد.

بنا بر گزارش Aftonbladet، سلوان مومیکا برای جلوگیری از هر گونه تعرض احتمالی، در مکانی سری تحت حفاظت پلیس سوئد قرار دارد.

انتهای پیام
captcha