برگزاری تجمع جامعه قرآنی شیراز در محکومیت هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4152365
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸

برگزاری تجمع جامعه قرآنی شیراز در محکومیت هتک حرمت قرآن

در پی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن در کشور سوئد، تجمع اعتراض‌آمیز جامعه قرآنی شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

تجمع اعتراض‌آمیز جامعه قرآنی شیراز، حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، در پی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن در کشور سوئد، تجمع اعتراض‌آمیز جامعه قرآنی شیراز شب گذشته، 12 تیرماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

این برنامه با اجرای عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور و تلاوت آیات وحی توسط معتز آقایی، داور و حافظ بین‌المللی قرآن کریم  و همچنین امین زندپور، یکی از قاریان استان فارس در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم معتز آقایی قبل از تلاوت آیات وحی با یادآوری وعده خداوند در قرآن کریم در خصوص اینکه دشمنان هیچ‌گاه نخواهند توانست نور خدا را خاموش کنند، هتک حرمت به کتاب مقدس قرآن کریم و قرآن‌سوزی را در کشور سوئد محکوم کرد.

وی همچنین نکاتی را درباره حفظ قرآن کریم یادآور شد و تأکید کرد: حفظ قرآن کریم کار سختی نیست اما سخت‌تر از آن نگه‌داری و تثبیت این حفظ قرآن کریم است.

آقایی همچنین نسل جدید را به گام نهادن در راه قرآن کریم و به خصوص حفظ آیات وحی به‌منظور انس بیشتر با کلام‌الله و استفاده از دستورات قرآن کریم در سبک زندگی تشویق کرد.

ادامه بخش‌ این برنامه اجرای همخوانی آیاتی چند از کلام‌الله وحی توسط برگزیدگان طرح قرآنی «فرزندان قرآنی، مکتب سلیمانی» به سرپرستی عطاءالله امیدواری، دستیار قرآنی استاندار فارس بود.

در بخش پایانی این تجمع نیز بیانیه پایانی جامعه قرآنی استان فارس در محکومیت هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم توسط استاد عباس سلیمی قرائت شد که در آن آمده است:

به نام خدا

« وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا»

درگذر زمان گاه گاهی شاهد توهین به ساحت باور و اعتقاد بیش از 2 میلیارد مسلمان در برخی نقاط جهان می‌شویم. گاه در قالب داستان، گاه در قالب نقاشی و توهین به حبیب‌الله، گاه در اظهارات سیاستمداران غربی و اینک با توهین به کتاب آسمانی اسلام. این بار کشوری غربی با اعلام قبلی و با حمایت مدیران و مسئولان حکومتی، ذات پلید خود را که همواره آن را در پس ظاهر فریبنده و پوشالی شعارهایی همچون برابری و مساوات پنهان می‌نمایند، نشان داد.

توهین به کتاب نور نه فقط توهین به ساحت اسلام که توهین به همه ادیان آسمانی است.چرا که قرآن تایید کننده و تایید شده کتاب‌های قبل از خود  و کامل کننده جمیع ادیان الهی است. شکل‌گیری این مسئله در ایام مبارک حج نشان‌دهنده اهداف پلید استکبار جهانی در راستای کاستن از فروغ دین اسلام است. غافل از اینکه «وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ». بر همین اساس شورای توسعه فرهنگ قرآن و عترت استان فارس ضمن تقبیح این‌گونه رفتارهای دون شأن انسانی، با دلی آکنده از غم و اندوه موارد زیر را اعلام می‌نماید: 

1- بنیاد دین اسلام که بر پایه آزادی فطری انسان است، از به‌کارگیری ابزاری از مفهوم والای آزادی بیان که همواره متناسب با مصالح اندیشه اومانیستی غربی و به ضرر دیگر عقاید تعبیر و تفسیر می‌شود بیزار است.

2- بر این باوریم که حسب آیه مبارکه «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»شان و جایگاه و منزلت کتاب آسمانی قرآن از سوی خداوند متعال تضمین شده و یقیناً مقام شامخ کتاب مکنون با این حرکت‌های خبیثانه و نابخردانه مخدوش نخواهد شد، اما نادیده‌گرفتن احساسات و عواطف جمعیت مسلمان و توهین به آن که هدفی فراتر از سوزندان یک کتاب آسمانی است و تعالی بشریت و تنها راه نجات انسان را هدف قرار داده را شدیداً و عمیقاً محکوم نموده و از مجامع قانونی بین‌المللی درخواست برخورد قاطع با مسببین این اقدام شرم‌آور را داریم.

انتهای پیام
captcha