ترند شدن هشتگ بایکوت محصولات سوئدی در توییتر پاکستان
کد خبر: 4152294
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵

ترند شدن هشتگ بایکوت محصولات سوئدی در توییتر پاکستان

خشم و ناراحتی از هتک حرمت قرآن کریم در سوئد باعث شده است تا هشتگ تحریم محصولات این کشور در توییتر پاکستان ترند شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه الوفاق، موج خشم و نکوهش فعالان شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در واکنش به اقدامات دولت سوئد نسبت به مسلمانان و توهین به مقدسات آن‌ها همچنان ادامه دارد.

در همین راستا کمپین بایکوت محصولات سوئدی با پیشنهاد عبدالعلیم خان، سیاستمدار برجسته پاکستانی در شبکه اجتماعی توییتر آغاز شد و پس از آن، این ابتکار مورد تحسین و تعامل مثبت کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. به گونه‌ای که هشتگ «محصولات سوئدی را تحریم کنید» در صدر ترندهای توییتر پاکستان قرار گرفت و کاربران از این طریق محکومیت اقدام شنیع صورت گرفته در سوئد را ابراز کردند.

کاربران توییتر در پاکستان نارضایتی خود را از همراهی پلیس سوئد با فرد توهین‌کننده به قرآن ابراز کردند و اقدام دولت سوئد را که با توهین به مقدسات اسلامی مرتکب اقدامی شرم‌آور شد، به شدت محکوم کردند.

دستگاه دیپلماتیک پاکستان، رهبران، مقامات دولتی و نیروهای سیاسی و مذهبی این کشور هم تکرار این اقدامات توهین‌آمیز علیه مقدسات اسلامی را که با سوزاندن قرآن کریم در سوئد نشان داده شده است، محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی از جمله سازمان ملل خواسته‌اند اقدامات مؤثری برای پاسخگویی به دولت‌های مسئول تشدید اسلام‌ستیزی اتخاذ کنند.

وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه گذشته با محکوم کردن اقدام توهین‎‌آمیز آتش زدن قرآن کریم در سوئد، این اقدام را مغایر با آزادی بیان توصیف کرد و از جامعه جهانی خواست تا گام‌های مؤثری را علیه جریانات ضد اسلامی، نژادپرستانه و طرفدار تبعیض ادیان الهی بردارد.

انتهای پیام
captcha