دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی اهانت به قرآن را محکوم کردند
کد خبر: 4152080
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی اهانت به قرآن را محکوم کردند

دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی طی بیانیه ای، هتاکی به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کردند.

محکومیت اهانت به قرآن کریمبه گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، ۱۱ تیرماه طی بیانیه‌ای مشترک هتاکی به ساحت قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کردند.
متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» (سوره صف آیه ۸)

می‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گرچه کافران را ناخوش افتد، نور خود را کامل خواهد گردانید. بار دیگر در اقدامی نفرت انگیز و هتاکانه علیه قرآن کریم، دل‌های میلیارد‌ها مسلمان و پیرو ادیان الهی در سراسر جهان آزرده شد.

دشمنان اسلام و قرآن باید بدانند که نور پرفروغ دین مبین اسلام و قرآن کریم روز به روز در سراسر دنیا در حال گسترده شدن است و چنین اقداماتی هیچ تاثیری در گسترش آن نداشته و نخواهد داشت.

قطعا اقدامات این چنینی احساسات مسلمانان و حتی پیروان ادیان الهی را خدشه دار می‌کند و باید به این نکته مهم نیز توجه داشته باشیم که اعمال نفرت انگیز و مکرر این چنینی با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیستند.

ما دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی اعلام می‌کنیم که اجازه دادن به اهانت به مقدسات دینی و قرآن‌کریم با هر توجیهی از سوی سوئد پذیرفته نیست. در این راستا از جامعه جهانی و دولت سوئد انتظار داریم ضمن جلوگیری از تکرار اهانت به مقدسات ادیان مختلف با عاملان این هتاکی به‌شدت برخورد نماید.

انتهای پیام
captcha