بیانیه فراکسیون قرآن مجلس در واکنش به هتک حرمت قرآن در سوئد
کد خبر: 4151951
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

بیانیه فراکسیون قرآن مجلس در واکنش به هتک حرمت قرآن در سوئد

فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اهانت به قرآن را که با چراغ سبز دولت سوئد انجام گرفته، به شدت محکوم کرد و اقدام عاجل برای جلوگیری از تکرار این قسم اقدامات شنیع، غیرانسانی و غیرمتمدنانه را خواستار شد.

به گزارش ایکنا، متن این بیانیه که با امضای حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی منتشر شده، به شرح ذیل است:

يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ(صف/۸)

بار دیگر دست جنایتکار دشمنان قسم‌خورده بشریت و کوردلان بداندیش روزگار در اهانتی آشکار و رسمی به معجزه جاوید حضرت ختم المرسلین‌(ص)، نمایان گشت و آنان پرده از چهره خباثت‌آلود خود برداشتند و بر کوس رسوایی خود دمیدند.

آری؛ اهانت به قرآن، نه اهانت به باور بیش از میلیارد انسان که اهانت به ساحت مقدس همه انبیای عظام و اولیای الهی است و جنایتی علیه بشریت؛ اهانت به قرآن، جنایتی است علیه ساحت مقدس آزادی و عدالت و اخلاق!

قرآن، این منشور ابدی هدایت انسان، مربی مشفق و راهبری خردمند برای بشر در تمام اعصار و دوران است و کشتی نجات‌بخش او به ساحت ایمن هدایت؛ آنانی که دست اهانت به ساحت قدسی این وجود شریف یازیده‌اند، بر فطرت پاک انسان پا گذارده‌اند و در چاه عمیق طبیعت فرو رفته‌اند و در جهانی از تاریک‌اندیشی‌های خام و فسرده و مرگ‌آلود می‌زیند.

فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی اقدام ننگین قرآن‌سوزی را که با چراغ سبز دولت سوئد انجام گرفته، به شدت محکوم می‌کند و آن را در ادامه تلاش‌های سازمان‌یافته نهادهای فاسد استکبار جهانی برای محو ارزش‌های الهی از جوامع انسانی و جایگزینی فرهنگ سرمایه‌داری سودمحور لذت‌گرای مادی دانسته و بر تقویت و همبستگی جوامع اسلامی و غیر اسلامی برای محکومیت این اقدام ضد انسانی تأکید می‌کند.

اعضای این فراکسیون دستگاه دیپلماسی را در برابر این توطئه شوم، مسئول می‌دانند و انتظار دارند نهادهای مسئول با کنشی فعالانه و مسئولانه با دیگر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و نیز تعامل مؤثر با نهادها و سازمان‌های بین‌المللی اقدام عاجل برای جلوگیری از تکرار این قسم اقدامات شنیع، غیرانسانی و غیرمتمدنانه را در دستور کار قرار دهند.

انتظار می‌رود کشورهای اسلامی با کاهش سطح مراودات خود با کشور سوئد در صورت اصرار بر مواضع، مسئولان امر در آن کشور را از هزینه‌های سنگین جسارت به مقدسات اسلامی آگاه سازند تا دیگر شاهد چنین هتاکی‌ها و حرمت‌شکنی‌ها نسبت به میراث تاریخی بشریت نباشیم.

طبعاً این نظر به معنی رفع تکلیف از ساحت فردی مسلمانان نبوده و ضروری می‌نماید اقدام جمعی برای محکومیت اهانت نابخشودنی به کلام‌الله المجید به عمل آید تا هزینه این دست اقدامات ضد انسانی به قدری بالا رفته که ایادی ظلمه جرئت این گونه تعدیات روشن و بی‌واهمه نسبت به ساحت شریف مقدسات الهی را به خود راه ندهند.

انتهای پیام
captcha