کشیش اردنی: قرآن‌سوزی بیانگر خروج از ارزش‌ها و مقدسات است
کد خبر: 4151937
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

کشیش اردنی: قرآن‌سوزی بیانگر خروج از ارزش‌ها و مقدسات است

مدیر مرکز همزیستی دینی اردن در بیانیه‌ای ضمن محکومیت قرآن‌سوزی در سوئد، این اقدام را شرورانه و نفرت‌انگیز توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، کشیش نبیل حداد، مدیر مرکز همزیستی اردن در بیانیه‌ای اظهار کرد: این اقدام زشت که بیانگر نفرت و کینه است، نفرت‌افکنی را رواج می‌دهد و جنایتی است که تحریک احساسات برادران مسلمانمان را در زمان گرامیداشت عید قربان در پی داشت.

وی افزود: این اقدام اهانتی آشکار و رد شده است که شر و کینه را می‌کارد و این رفتار افراط‌گریان نفرت‌پراکن، خروج از تمامی ارزش‌ها و حمله به مقدسات است.

در این بیانیه تأکید شد از اردن کشور هم‌زیستی و هماهنگی که همه ما در آن یکپارچه و واحد هستیم، این حرکت کینه‌ورزانه را که احساسات برادران مسلمانمان را تحریک کرده است، به شدت محکوم می‌کنیم.

نبیل حداد همچنین بیان کرد: این حرکت توهین‌آمیز نشان می‌دهد که عاملان آن بدون توجه به هر رویکرد و باوری که دارند، جوامع ما را با اقدامات خود آلوده می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد جوامع و کشورها باید با چنین اقداماتی با قاطعیت برخورد کنند و در برابر هر گونه توهین، موضعی مسئولانه اتخاذ کنند؛ چرا که اقدامات شرورانه نه تنها خشونت و نفرت را در محیط خود گسترش خواهد داد؛ بلکه آثار منفی آن به دیگر جوامع جهانی نیز کشیده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha