محکومیت هتک حرمت قرآن از سوی دانشگاهیان دانشگاه شیراز
کد خبر: 4151907
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

محکومیت هتک حرمت قرآن از سوی دانشگاهیان دانشگاه شیراز

دانشگاهیان دانشگاه شیراز با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.

قرآنبه گزارش ایکنا از فارس، دانشگاهیان دانشگاه شیراز با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.

این بیانیه بدین شرح است:

یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَاللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ یَأْبَی‌اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (توبه/۳۲)

کافران می‌خواهند که نور خدا را با دهانشان (به نَفَس تیره و گفتار جاهلانه خود) خاموش کنند و حال آنکه خدا گرچه کافران را ناخوش افتد، نور خود را کامل خواهد گردانید.

عمل جاهلانه‌ قرآن‌سوزی و توهین به مقدسات صد‌ها میلیون مسلمان همزمان با موسم حج و حضور میلیونی حجاج بیت‌الله الحرام در اروپا، آن هم با ادعای آزادی بیان و با مجوز مقام رسمی در سوئد، مصداق بارز نقض حقوق بشر است و با محکومیت گسترده در سطح جهان اسلام روبه‌رو خواهد شد.

این اقدام جز عمیق‌کردن نفرت و کینه در جهان، ترویج افکار صلح‌ستیزی در زمانی که مردمان جهان بیش از هرچیز به آرامش و صلح نیاز دارند، دستاوردی ندارد.

بی‌شک دامن زدن به پدیده‌ی اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی به نام آزادی بیان، ناشی از ترس از نفوذ و گسترش آموزه‌های اسلام عزیز است. آموزه‌های قرآن کریم، سعادت بشریت را در سایه‌ی احترام به عقاید پیروان دیگر ادیان برای رسیدن انسان به آزادی فردی و اجتماعی نوید می‌دهد و این همان دلیلی است که مستکبران و زیاده‌خواهان جهانی برای تحقق‌نیافتن آن می‌کوشند و با استفاده از ابزار گوناگون، ازجمله توهین به ارزش‌های یکتاپرستان و اسلام‌خواهان با آن ستیزه می‌کنند.

البته که این اقدامات مذبوحانه، نه تنها از عظمت و پیشرفت اسلام و قرآن کریم ذره‌ای کم نخواهد کرد؛ بلکه به یاری خداوند متعال، عظمت و وحدت جامعه‌ی بزرگ اسلام در سراسر دنیا را رقم زده و موجب وحدت هرچه بیشتر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در برابر جبهه‌ی استکبار خواهد شد. ان‌شاءالله.

«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ: اوست خدایی که رسول خود را به هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان عالم تسلط و برتری دهد، هرچند مشرکان ناراضی و مخالف باشند» (توبه، ۳۳).

دانشگاهیان دانشگاه شیراز، ضمن محکوم‌کردن عمل غیرانسانی عاملان توهین به قرآن کریم و حامیان گوناگون آن‌ها، از دادگاه‌های صالحه بین‌المللی و نهاد‌های فعال در عرصه‌ی بین‌الملل می‌خواهد، اقدامات لازم قانونی و حقوقی را برای مجازات این افراد و نیز جلوگیری از فعالیت توهین‌کنندگان به ادیان الهی با قاطعیت انجام دهند.

دانشگاهیان دانشگاه شیراز

انتهای پیام
captcha