برگزاری مراسم محکومیت قرآن‌سوزی در کلیسای بغداد
کد خبر: 4151784
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

برگزاری مراسم محکومیت قرآن‌سوزی در کلیسای بغداد

مراسم محکومیت تکرار حادثه قرآن‌سوزی در سوئد دیروز، 10 تیرماه با حضور وزیر مهاجرت عراق در کلیسای «سیده النجاة» بغداد برگزار شد.

محکومیت قرآن‌سوزی در کلیسای بغدادبه گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست نیوز، ایوان فائق جابرو، وزیر مهاجرت عراق طی سخنانی در این مراسم تأکید کرد که عراق با دولت سوئد برای استرداد عامل آتش زدن قرآن و تضمین عدم تکرار آن هماهنگی خواهد کرد.

وی اظهار کرد که در پشت تکرار حادثه آتش‌زدن قرآن طرف‌هایی هستند که خیر و صلح بشریت را نمی‌خواهند، همه ادیان و کتب آسمان، کاملا قابل احترام هستند و تعرض به آنها جایز نیست.

ایوان فائق جابرو از دولت سوئد خواست مرتکب این اقدام شنیع را با شدیدترین مجازات محاکمه کند و اجازه تکرار این اهانت را ندهد.

وی تلاش‌های شورای عالی قضایی عراق و فائق زیدان، رئیس آن برای صدور حکم بازداشت این شخص و درخواست از دولت سوئد برای تحویل آن به عراق را تحسین کرد.

گفتنی است، چهارشنبه هفته گذشته، هفتم تیر سلوان مومیکا، مهاجر عراقی 37 ساله، نسخه‌ای از قرآن کریم را در سوئد به آتش کشید و صفحات آن را پاره کرد.

این اقدام توهین‌آمیز و اسلام‌ستیزانه موج محکومیت گسترده‌ای در جهان اسلام در پی داشت و شهروندان عراقی با برپایی تظاهرات، آن را محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha