قرآن را سوزاندند چون نتوانستند آن را تغییر دهند
کد خبر: 4151774
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
محسن چاووشی در واکنش به عمل موهن قرآن‌سوزی در سوئد:

قرآن را سوزاندند چون نتوانستند آن را تغییر دهند

هنرمند موسیقی کشور در واکنش به عمل موهن قرآن‌سوزی در سوئد توسط یک فرد افراطی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: تورات را تغییر دادند، انجیل را تغییر دادند، وقتی که نتوانستند قرآن را تغییر دهند آن را سوزاندند.

به گزارش ایکنا، هفتم تیر امسال؛ برابر 28 ژوئن 2023 میلادی، یک فرد افراطی در کشور سوئد با مجوز حمایتی مقامات پلیس این کشور و بیرون مسجد بزرگ استکهلم در شرایطی که بیش از 200 نفر از مسلمانان این کشور آنجا حضور داشتند طی عملی مذموم دست به هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندن آن زد.

این عمل آن فرد افراطی در هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان با موج گسترده‌ای از محکومیت در جهان به ویژه در کشورهای اسلامی همراه بود و آنتونی گوترش، رئیس سازمان ملل متحد نیز با تفرقه‌آمیز خواندن این عمل، توهین و اهانت به قرآن را محکوم کرد.

در ادامه روسای دولت‌های مختلف جهان، بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی، گروه‌های مذهبی، مراجع عظام، فعالان مذهبی، فرهنگی‌، هنری و اجتماعی در تمامی کشورهای مسلمان نسبت به این اهانت واکنش‌های نشان دادند.

در همین ارتباط هنرمندان کشورمان نیز به شیوه‌های مختلف ضمن تقبیح این اقدام افراطی به محکومیت این اقدام پرداختند.

محسن چاووشی خواننده شناخته شده موسیقی کشورمان نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار عکس و متنی به این اقدام واکنش نشان داد و نوشت: «تورات را تغییر دادند، انجیل را تغییر دادند، وقتی که نتوانستند قرآن را تغییر دهند آن را سوزاندند.»

به گزارش ایکنا؛ این نخستین بار نیست که کشور سوئد در ثالب ادعای آزادی بیان، با راه‌اندازی چنین دست از بازی‌های سیاسی و اجتماعی با محور اسلام‌هراسی، در اقدامی نژادپرستانه به فرد یا گروهی مجوز رسمی آتش‌زدن قرآن داده‌ است.

سال گذشته نیز این حرکت هنجارشکنانه و غیرانسانی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تکرار شد.

در مورد دیگری، بهمن سال گذشته راسموس پالودان؛ شهروند تندرو و اسلام‌ستیز سوئدی-دانمارکی در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد آتش زد. نکته حائز اهمیت آن است که این فرد نیز مانند فرد تندرو اخیر، برای این اقدام موهن از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.

انتهای پیام
captcha