اهانت به قرآن زیرسؤال بردن آزادی است
کد خبر: 4151766
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
آیت‌الله کلانتری:

اهانت به قرآن زیرسؤال بردن آزادی است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هتک حرمت قرآن با اجازه رسمی دولت سوئد، گفت: اگر کسی قرآن را که خود مروج آزادی است هتک حرمت کند، یکی از نماد‌های مهم آزادی را زیر سؤال برده چراکه قرآن انسان را به سوی استوار‌ترین و آزاد‌ترین روش هدایت می‌کند.

آیت الله علی اکبر کلانتری، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبریآیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌گو با ایکنا، گفت: صدور مجوز دولت سوئد برای آتش زدن قرآن کریم اگرچه به بهانه آزادی بیان صادر شده، اما دقیقاً این اقدام ضد آزادی بوده، چون قرآن کریم کتاب فکر، اندیشه و رشد برای انسان است.

وی با بیان اینکه یکی از شعار‌های قرآن کریم «لا اِکْراهَ فِی الدّین» بوده که مصداق آزادی است افزود: اگر کسی قرآن کریم را که خود مروج آزادی است هتک حرمت کند، یکی از نماد‌های مهم آزادی را زیرسؤال برده چراکه قرآن کریم انسان را به سوی استوار‌ترین و آزاد‌ترین روش هدایت می‌کند.

آیت‌الله کلانتری قرآن کریم را معتبر‌ترین منبع وحی الهی دانست و گفت: غرب و دولت‌های متأثر از صهیونیسم جهانی چند قرن در جهان اسلام و کشور‌های آسیای غربی سلطه داشتند و احساس می‌کنند که اکنون بشریت در حال بیدار شدن است تا در پرتو قرآن، خود را به استقلال برسانند بنابراین با اهانت به قرآن کریم به دنبال تحت‌الشعاع قرار دادن بیداری جهانی هستند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهداف اجازه قانونی برای آتش زدن قرآن کریم، گفت: دولت‌های استعمارگر غربی به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام با اهانت به نماد‌ها و اصول دین هستند بنابراین می‌خواهند مهم‌ترین نماد اسلام که قرآن کریم است را با صدور مجوز‌های قانونی در بین جهانیان کتابی منفی جلوه دهند در صورتی که دشمن سبب خیر خواهد شد و توجه انسان‌های دنیا به این کتاب الهی جلب خواهد شد تا به مضامین عالی کلام الهی پی ببرند.

این استاد دانشگاه و حوزه در پایان تأکید کرد: به نظرمی رسد که تمامی اندیشمندان و صاحب‌نظران نظیر حوزویان، دانشگاهیان و مسئولان این عمل شنیع را به شدت محکوم کنند تا دیگر دولتی یا اشخاصی جرئت توهین به مقدسات اسلام را نداشته باشد.

انتهای پیام
captcha