هتک حرمت قرآن در تضاد با ارزش‌های مسیحیت است
کد خبر: 4151709
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳
سفارت واتیکان در عراق:

هتک حرمت قرآن در تضاد با ارزش‌های مسیحیت است

سفارت واتیکان در عراق ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، تأکید کرد که این اقدام در تضاد با ارزش‌های مورد نظر مسیحیت است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، سفارت واتیکان در عراق سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم و تأکید کرد این اقدامات، با ارزش‌های مسیحی در تضاد است.

سفارت واتیکان در عراق روز گذشته، 10 تیر هتک حرمت قرآن کریم و آتش زدن آن را که در استکهلم انجام شد و مسلمانان عراق و خارج از کشور را آزرده خاطر کرد، به شدت محکوم و تصریح کرد که این اقدامات با ارزش‌های مسیحی، احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز منافات دارد.

 در عین حال فالح الفیاض، رئیس حشد الشعبی، سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم تحت پوشش قانونی فراهم شده از سوی مقامات سوئدی را محکوم کرد.

دو روز پیش، آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعه در عراق، نامه‌ای اعتراضی به سازمان ملل ارسال کردند.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: این رفتار ناپسند در سال‌های اخیر بارها در کشورهای مختلف رخ داده است، اما قابل توجه است که این بار با مجوز رسمی پلیس سوئد با ادعای اینکه در راستای آزادی بیان صورت گرفته انجام شده است.

قوه قضائیه عراق نیز روز پنجشنبه دستور داد تا اقدامات قانونی را علیه سیلوان مومیکا، پناهنده عراقی که نسخه‌ای از قرآن کریم را در سوئد سوزانده است، اتخاذ شود و خواستار بازگشت وی برای محاکمه در داخل عراق شد.

  وزارت امور خارجه عراق نیز سفیر سوئد را احضار و او را از اعتراض شدید عراق به اجازه دادن به تندروها برای هتک حرمت و آتش زدن قرآن کریم مطلع کرد.

انتهای پیام
captcha