کاهش روابط دیپلماتیک کشورهای اسلامی با سوئد + صوت
کد خبر: 4151681
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر پیشنهاد داد:

کاهش روابط دیپلماتیک کشورهای اسلامی با سوئد + صوت

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هتک حرمت قرآن در کشور سوئد یک جریان شخصی نیست، گفت: ابزارهای مختلفی برای مقابله با این هتاکی‌ها وجود دارد و اگر ادامه داشته باشد کشورهای اسلامی می‌توانند در کنار یکدیگر به کاهش روابط سیاسی با کشور سوئد بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، امروز 10 تیرماه در بخشی از برنامه افق رادیو قرآن، با اشاره به قرآن‌سوزی اخیر در کشور سوئد، گفت: این موضوع یک موضوع شخصی نیست و باید به آن توجه ویژه داشت. نباید اینگونه نگاه کنیم که یک آدم آمده و یک رفتار شخصی در ارتباط با کتاب آسمانی که همه ادیان آن را به رسمیت شناخته و محترم می‌شمرند، انجام داده است. 

وی با اشاره به اینکه اسلام مکتبی است که با رویکرد گفت‌وگو همه مسائل را جلو می‌برد، گفت: با چنین مکتبی نمی‌توان با این بی‌منطقی برخورد کرد. اینها نشان داده‌اند که به غیر از خشونت و آتش زدن حرف دیگری ندارند وگرنه اگر منطق داشتند می‌آمدند و با منطق به قرآن پاسخ می‌دادند.

پژمانفر افزود: این رویکرد جریانی است که می‌خواهد وارد فضای تنش شود و برای پیشبرد مسائل به جای گفت‌وگو تنش را محور قرار داده و مردم دنیا را از این طریق در برابر هم قرار دهد. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما ضمن محکوم کردن این جریانات برخوردهایی خواهیم داشت تا از ادامه این روندها جلوگیری کند. افرادی که پشت این جریانات هستند بدانند که ما ابزارهای زیادی برای مقابله داریم و از ابزارهایی غیر از ابزار مقابله به‌مثل نیز می‌توانیم استفاده کنیم. 

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: همین‌که کشورهای اسلامی تصمیم بگیرند سطح روابط خود را نسبت به کشور سوئد کاهش دهند می‌تواند پیام مثبتی برای افرادی که پشت این جریان هستند به همراه داشته باشد. آن‌ها بدانند که ما نمی‌خواهیم و این منطق ما نیست که مثل خودشان برخورد کنیم البته اگر در جایی تعرض صورت بگیرد، مقابله خواهیم کرد اما نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود و باید تذکرات رسمی داده شود.

پژمانفر در پایان عنوان کرد: در کنار تذکرات رسمی یک نوع پیام جدی هم می‌تواند کاهش روابط با کشور سوئد باشد. گاهی اگر اصرار به انجام این کار داشته باشند، کشورهای اسلامی می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند و سطح روابط دیپلماتیک خود را با دولت سوئد تنزل دهند. 

 
 
معصومه امام وردی
انتهای پیام
captcha