بیانیه مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در پی اهانت به قرآن
کد خبر: 4151652
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

بیانیه مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در پی اهانت به قرآن

مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن بیانیه‌ای صادر کرد.

مرکز قرآن کریم آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌عمومی آستان ثدس رضوی، مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ. سوره مبارکه صف، آیه ۸». می‌خواهند نور خدا را با (دم) دهان‌هاشان خاموش سازند و خداوند تمام کننده‌ی نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید.

یکبار دیگر اقدام رذیلانه و شنیعانه افرادی فرومایه در سوزاندن کتاب آسمانی مسلمانان جهان در ایام نورانی حج ابراهیمی موجب جریحه‌دار شدن احساسات جامعه میلیاردی مسلمانان در سراسر جهان شد و باعث بروز انزجار و خشم و نفرت مسلمانان شد.

متأسفانه برای چندمین بار این حرکت نامعقول و مغایر با فطرت انسانی و ضدحقوق بشری در کشور سوئد که مدعی رعایت احترام به حقوق بشر است، صورت پذیرفت. در عین حال تابش پرفروغ و روزافزون کلام نورانی خداوند منان، که پیا‌م‌ها و آموزه‌های عملی و کاربردی برای هدایت انسان‌ها در مسیر صحیح زندگی و سعادت بشریت در تمام ادوار و اعصار و در هر نقطه و مکان است روز بروز دل‌های بیشتری از انسان‌های مشتاق معنویت و اخلاق و توحید را در سراسر جهان به سوی حق و حقیقت جذب می‌نماید.

مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اقدام ننگین، نابخردانه و مزدورانه کشور سوئد در صدور مجوز برای این عمل توهین آمیز را شدیداً محکوم و این حرکت نفرت انگیز که با هدف اسلام‌هراسی، ناامن سازی جهان، تقویت افراط‌گری و ترویج خشونت که در جهان صورت می‌گیرد را برنمی‌تابد و از دستگاه‌های حقوق بشری به‌ویژه دستگاه دیپلماسی کشور درخواست دارد که با پیگیری بین‌المللی از تکرار آن جلوگیری نماید و بر ضرورت برخورد قاطع با سوءاستفاده از ارزش آزادی بیان تأکید نمایند و تا حصول این مطالبه برحق، آرام ننشینند.

«وَيُحِقُّ اللَّهُ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ. سوره مبارکه یونس آیه ۸۲». و خدا حق را با دلایل و معجزاتش ثابت و پابرجا می کند، گرچه گنهکاران خوش نداشته باشند.

والسلام علی من التبع الهدی

مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی

انتهای پیام
captcha