بیانیه کانون قرآن و عترت دانشگاه لرستان در محکومیت هتک حرمت به قرآن
کد خبر: 4151531
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

بیانیه کانون قرآن و عترت دانشگاه لرستان در محکومیت هتک حرمت به قرآن

کانون قرآن و عترت دانشگاه لرستان در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد بیانیه‌ای به زبان‌های فارسی و انگلیسی منتشر کرد.

دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، به‌دنبال هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، کانون قرآن و عترت دانشگاه لرستان که زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه فعالیت می‌کند بیانیه‌ای به زبان فارسی و انگلیسی در محکومیت این اقدام شنیع، صادر کرد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

يُرِيدُونَ أَن يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ(توبه/ 32)

کتاب‌سوزی رسمی در دوران اقوامی نخستین بود که نشانی از علم و دانایی در آن‌ها یافت نمی‌شد.

آنچه در مقابل دیدگان جهان اتفاق افتاد و کتاب آسمانی دین مبین اسلام، قرآن کریم، توسط یک شهروند سوئدی و با اجازه دولت سوئد به آتش کشیده شد، نشان از عمق دنائت، نادانی و دوری از تمدن از سوی انجام‌دهندگان این اقدام شنیع دارد.

دانشمندان و بزرگان غیرمسلمان زیادی از اروپا و آمریکا و جای جای جهان، کتاب مقدس قرآن را با نگاهی بی‌طرفانه و به دور از غوغاسالاری رسانه‌ها و سیاست‌مداران مطالعه کرده و تقریباً همگی بر شگرفی معانی موجود در این کتاب آسمانی که فرستاده‌ای‌ است از سوی خداوند برای هدایت و سعادت انسان‌ها، معترف بوده‌اند. این اقدام ضددینی، بیش از پیش، ماهیت دشمنان دین مبین اسلام را آشکار کرد.

کانون قرآن و عترت دانشگاه لرستان به نمایندگی از آحاد دوستدار مفاهیم قرآنی دانشگاهیان استان لرستان، این اقدام را محکوم کرده و از وزارت امور خارجه، خواستار اقدام دیپلماتیک مناسب در این مورد است.»

یادآور می‌شود، متن بیانیه کانون قرآن و عترت دانشگاه لرستان در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده است.

انتهای پیام
captcha