امارات: صیانت از ارزش‌های اسلامی سازوکار مؤثر نیاز دارد
کد خبر: 4151499
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

امارات: صیانت از ارزش‌های اسلامی سازوکار مؤثر نیاز دارد

در پی اقدام موهن سوزاندن قرآن کریم در سوئد، امارات فعال کردن سازوکارهای مؤثر برای صیانت از ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی در پرتو سازمان‌دهی تلاش‌های جمعی را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، انور قرقاش، مشاور امور دیپلماتیک محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی، با اشاره به اقدام شنیع سوزاندن قرآن کریم، بر اهمیت اتخاذ سازوکارهای مؤثر برای حفاظت از ارزش‌ها و اعتقادات در واکنش به هتک حرمت مقدسات دینی شد.

به گفته وی سازمان‌دهی تلاش‌های جمعی برای واکنش به این حوادث ضرورت دارد. قرقاش با انتشار مطلبی در حساب ‌رسمی خود در شبکه توییتر تصریح کرد: ابراز احساسات خشونت‌آمیز در برابر این اقدام جنایت‌کارانه سوزاندن قرآن کریم در سوئد واکنشی طبیعی است، اما سازمان‌دهی تلاش‌ها و هماهنگ کردن مواضع مشترک بهترین گزینه برای اتخاذ سازوکارهای مؤثر برای حفظ ارزش‌ها و اعتقادات ما و همچنین تقویت جایگاه جوامع ما و ارزش‌های آن در سطح جهان خواهد شد.

شورای اتحادیه کشورهای عربی در سطح وزرای خارجه در قاهره نیز جنایت شنیع توهین به قرآن کریم در مقابل مسجد مرکزی استکهلم در سوئد را محکوم کرد.

و در بغداد، وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که از استکهلم خواسته است تا پناهنده عراقی را که مرتکب این عمل فجیع شده است، به عراق بازگرداند. بغداد و بسیاری از شهرهای دیگر عراق شاهد تظاهرات گسترده مردمی در محکوم کردن این جنایت بودند.

انتهای پیام
captcha