امامان جماعت کردستان هتک حرمت به قرآن را محکوم کردند
کد خبر: 4151486
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷

امامان جماعت کردستان هتک حرمت به قرآن را محکوم کردند

امامان جماعت مساجد کردستان اهانت به ساحت قرآن کریم در کشور سوئد و اقدامات شنیع و وحشیانه رژیم غاصب صهیونیست علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

ماموستا هاشم نوری امام جماعت شهرستان قروه

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا هاشم نوری، امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه به یورش وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست به مساجد و هتک حرمت ساحت قرآن کریم، تخریب منازل، کشتار زنان و کودکان بی‌گناه و بی‌پناه مسلمان توسط رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: دست‌درازی و حمله بزدلانه رژیم صهیونیستی و غاصب و کودک‌کش اسرائیل و نوار غزه و مسلمانان فلسطین جای تأسف و تأثر است که این رژیم غاصب و نامشروع همواره به خون و مال و سرزمین مسلمانان و امت اسلامی دست درازی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیست به زنان، کودکان، افراد مسن، نوجوانان، جوانان و بی‌گناهان را قتل عام و به خاک و خون می‌کشانند، افزود: ما به عنوان علمای اهل سنت این عمل شنیع و متجاوزانه را محکوم کرده و از دنیای اسلام و تمام مسلمانان درخواست می‌کنیم که نسبت به این جرم و جنایت ساکت نباشند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه بیان کرد: امیدواریم سرانجام و شرایطی پیش بیاید که مسلمانان و امت اسلامی بتوانند جواب دندان‌شکن این نوع دست درازی و تجاوزگری رژیم صهیونیستی را بدهند.

وی با تشکر از امت اسلامی و سپاه پاسداران که همواره در کنار مردم و ملت مظلوم فلسطین قرار گرفته‌اند، گفت: نظام جمهوری اسلامی و مردم مسلمان ایران در کنار مردم مظلوم فلسطین هستند لذا با ندای قرآنی باید نسبت به توطئه دشمن و صهیونیست‌ها بصیرت و آگاهی داشته باشیم و جامع عمل و تحقق بخشیم.

ماموستا نوری افزود: جای تأسف و تأثر است که کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای عربی، نسبت به جنایت صهیونیست سکوت و چشم پوشی کرده و گاها با آنها روابط دپیلماسی ایجاد می‌کنند که این سنخیتی با مسلمان بودن دنیای اسلام ندارد همچنین کشورهایی که اسم خود را مسلمان و اسلامی گذاشته‌اند مخالف آیات قرآن رفتار کرده و این خیانت و جرم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز با ایجاد یک وحدت میان مسلمانان، شاهد محو غده سرطانی اسرائیل در خاورمیانه خواهیم بود، یادآور شد: به راستی تمامی شیطنت‌ها و نقشه‌های شوم و ترورهای کورکورانه و ایجاد اختلافات بین مسلمانان و امت اسلامی و ایجاد فرقه‌های انحرافی و شیطانی، محصور دست دنیای صهیونیست و یهود است لذا نیاز است امت اسلامی نسبت به برنامه‌های شیطانی و خبیث صهیونیست بیدار باشندچراکه آن‌ها مشغول جرم و جنایت هستند.

اهانت به قرآن توهین به تمام ادیان است

ماموستا فتحی‌زاده، یکی از امامان جماعت سنندج نیز در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، به جنایات جدید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها اشاره کرد و گفت: بر همه مردم دنیا و منطقه فرض است تا از مردم شریف و مظلوم فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها حمایت کرده و جنایات مکرر و جدید رژیم غاصب را محکوم کنند.

وی اهانت به قرآن و آتش زدن این کتاب مقدس در سوئد را محکوم کرد و افزود: آتش زدن قرآن کریم نه تنها توهین به اسلام و مسلمین بلکه توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن است، لذا وظیفه هر انسان آزاده‌ای است که در برابر این عمل ساکت ننشیند و آن را محکوم کند.

امامان جماعت سنندج بیان کرد: علیرغم اهانت به ساحت قرآن و اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع هیچ اعتراض و اقدامی از سوی مدعیان حقوق بشر علیه این اقدامات شنیع رژیم صهیونیستی صورت نگرفت و این امر نقطه تاریک دیگری بر دامان مدعیان آزادی و حقوق بشر در جهان بر جای گذاشت.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات کوردلانه رژیم غاصب صهیونیستی چیزی از جایگاه قرآن کریم کم نخواهد کرد، گفت: روز به روز بر تعداد مسلمانان و پیروان قرآن کریم در سطح جهان افزوده می‌شود و همین امر موجب دشمنی آنان با این کتاب آسمانی شده است.

ماموستا فتحی‌زاده افزود: این اقدامات کوردلانه نه تنها نمی‌تواند مانع پیشروی قرآن کریم شود بلکه خود زمینه‌ساز رجوع تعداد بیشتری از آزادیخواهان جهان به قرآن و آشنایی با معانی انسان‌ساز قرآن کریم خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم روزی شاهد گرویدن تمام آزادیخواهان جهان به دین اسلام و پیروی از قرآن کریم باشیم تا جهانی عاری از خطا و لرزش و گناه و کفر را شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha