از به دست گرفتن قرآن در مسابقه فوتبال تا قرائت مقابل سفارت + فیلم
کد خبر: 4151466
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
در واکنش به هتک حرمت قرآن انجام شد؛

از به دست گرفتن قرآن در مسابقه فوتبال تا قرائت مقابل سفارت + فیلم

مصادف با روز عید قربان، یک افراطی سوئدی اقدام به سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم در مسجد مرکزی استکهلم کرد؛ واکنش‌ها به این اقدام شیطانی همچنان ادامه دارد و موجی از خشم و محکومیت را در اقصی نقاط جهان به دنبال داشته است. در این میان اما برخی مسلمانان با اقداماتی نمادین نشان دادند که کلام‌الله مجید در دین اسلام از شأن و منزلت بالایی برخوردار و دارای قداست است.

به دست گرفتن قرآن در مسابقه فوتبال

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، در بازی دو تیم فوتبال الشرطه و القاسم در لیگ فوتبال عراق، بازیکنان دو تیم و داوران با در دست گرفتن قرآن و بوسیدن کلام الله مجید قداست این کتاب الهی را گرامی داشتند.

 

 

 

 

 
از به دست گرفتن قرآن در مسابقه فوتبال تا قرائت مقابل سفارت + فیلم
 
از به دست گرفتن قرآن در مسابقه فوتبال تا قرائت مقابل سفارت + فیلم

یک شهروند فلسطینی ساکن قدس نیز در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم، با در دست داشتن یک نسخه از کلام مجید مقابل کنسولگری سوئد شروع به قرائت قرآن کرد.

شهروندان عراقی هم دیروز، 9 تیر در اعتراض به آتش‌زدن قرآن در سوئد با برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف به ویژه کربلای معلی تجمع کردند و اعتراض خود را نشان دادند.

شهروندان معترض عراقی همچنین پرچم همجنسگرایان را لگدمال کردند. 

پیش از این و در روز گذشته عراق خواستار تحویل عامل آتش‌زدن قرآن شد و سفیر سوئد در بغداد را نیز احضار کرد.

علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه هم در واکنش به هتک حرمت قرآن خواستار اقامه نماز میلیونی شهروندان ترک در تمام مساجد ترکیه شد.

وی از مردم مسلمان ترکیه خواست فردا یکشنبه با اقامه نماز صبح در 90 هزار مسجد این کشور ندای حقانیت کتاب مقدس مسلمانان را به گوش مردم دنیا برسانند.

علی ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه

وی در توئیتی نوشت: اقدام شنیع در سوئد علیه کتاب مقدس ما قرآن، در روز اول عید قربان را محکوم می‌کنم. از سوئد و کشورهای غربی می‌خواهیم که از حمایت از این ذهنیت بیمار که دشمن مسلمانان، صلح اجتماعی و انسانیت است، دست بردارند. انتظار داریم که مجازات و تحریم‌های ملموسی علیه عاملان این حوادث اعمال شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha