بیانیه اتحادیه مؤسسات قرآن قم در پی محکومیت اهانت به قرآن
کد خبر: 4151459
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸

بیانیه اتحادیه مؤسسات قرآن قم در پی محکومیت اهانت به قرآن

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان قم در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، خواستار برخورد و پاسخ قاطع کشورهای اسلامی با عوامل این اقدام شیطانی شد.

بیانیهبه گزارش ایکنا از قم، در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در غرب، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان قم در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام خواستار برخورد و پاسخ قاطع کشورهای اسلامی با عوامل این اقدام شیطانی شد که متن آن در ادامه می‌آید:

«توهین به مقدسات دینی و اِعمال رفتارهای اهانت‌آمیز، در تمام ادیان الهی امری مذموم بوده و غیرقابل تحمل است. ارزش‌های دینی که برخاسته از فطرت الهی و نجات‌بخش بشریت است، همیشه باید مصون از تعرض و اهانت باشد. 

ما متأسفانه شاهد رفتارهای خلاف آموزه‌های دینی و مذهبی و منافی شئون بشری و انسانی، علیه دین بزرگ اسلام و مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان در برخی کشورهای غربی هستیم. 

دولت سوئدی که از مدعیان حقوق بشر در غرب است در حالی به بهانه آزادی، مبادرت به صدور چنین مجوز ضددینی و ضداسلامی می‌کند که احترام به عقاید، مقدسات و ارزش‌های جوامع انسانی یکی از ابتدایی ترین حقوق آنان است. 

این اقدام خلاف عقلانیت و حقوق الهی انسان‌ها باعث جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات دینی خیل عظیم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است هر چند که بی تردید آمران، عاملان و دست‌اندرکاران چنین اقدامات زشتی به‌زودی دچار عقوبت سختی خواهند شد. 

از همه‌ آزادی‌خواهان و موحدان جهان می‌خواهیم در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کنند و این اقدام نفرت‌انگیز که با هدف اسلام هراسی، ناامن‌سازی جهان، تقویت افراط‌گری و خشنونت در جهان صورت می‌گیرد را محکوم نمایند.

اللهم النصر الاسلام والمسلمین و اخذل الکفار و منافقین 

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان قم»

انتهای پیام
captcha