قرآن‌سوزی توطئه علیه دین و خیانت به امت اسلام است
کد خبر: 4151440
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
نمازگزاران یمنی:

قرآن‌سوزی توطئه علیه دین و خیانت به امت اسلام است

شهروندان یمنی پس از اقامه نمازجمعه هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم و تأکید کردند که این حرکت در ادامه توطئه علیه دین و خیانت به امت اسلام انجام شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از سپتامبر نت، مردم یمن در استان الحدیده امروز، 9 تیر پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع تأکید کردند تکرار آتش‌زدن قرآن کریم در ادامه جنگ رژیم صهیونیستی و توطئه علیه دین و خیانت به امت اسلامی و با توجه به ضعف رژیم‌های عربی و سازش آن‌ها با این رژیم انجام شده است.

در بیانیه‌ای که در این تجمع اعتراض‌آمیز صادر شد، بر تحریم همه کشورهایی که شرایط آتش‌زدن قرآن را فراهم می‌کنند، تأکید شده است.

معترضان یمنی همچنین اتخاذ مواضع مسئولانه در برابر اهانت به پیامبر(ص) و سوزاندن قرآن کریم و قطع روابط دیپلماتیک کشورها با سوئد و اخراج سفرای کشورهای اهانت‌کننده را خواستار شدند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع با تأکید بر اینکه امت اسلامی به اتحاد برای پاسخ به این اهانت‌ها نیاز دارد، درباره سرانجام تشدید اهانت‌ها به مقدسات اسلام و آتش زدن قرآن و خدشه‌دار کردن احساسات مسلمانان هشدار دادند.

گفتنی است؛ عصر دیروز چهارشنبه، 8 تیر  یک سوئدی عراقی‌الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

وی که خود را متفکر، نویسنده و ملحد معرفی می‌کند، در مصاحبه با یک روزنامه سوئدی اعلام کرد که طی ۱۰ روز آینده بار دیگر پرچم عراق و نسخه‌ای از قرآن را در مقابل سفارت عراق در استکهلم آتش خواهد زد.

انتهای پیام
captcha