اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان توهین به همه پیروان ادیان الهی است
کد خبر: 4151412
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
امام جمعه موقت گرگان:

اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان توهین به همه پیروان ادیان الهی است

حجت‌الاسلام قاسمعلی لیوانی با اشاره به توهین به کتاب آسمانی مسلمانان در سوئد گفت: معتقدیم اهانت صورت گرفته به قرآن مجید کتاب آسمانی مسلمانان در حقیقت توهین به همه پیروان ادیان الهی است.

حجت الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام قاسمعلی لیوانی، امام جمعه موقت گرگان، امروز، 9 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: اهانت به مقدسات اسلامی و آتش زدن قرآن در برخی کشورهای اروپایی به نام‌ آزادی چندین بار اتفاق افتاده است، اما متأسفانه صدای مدعیان آزادی از این اقدامات سخیف بلند نشده است.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه متأسفانه چند روز قبل یک شهروند سوئدی در مقابل مسجد مسلمانان قرآن را آتش زد، گفت: چرا این مدعیان آزادی در کشور خود اجازه نمی‌دهند که دانشجویان آن‌طور که دوست دارند و با هر سلیقه‌ای به ادامه تحصیل بپردازند.

امام جمعه موقت گرگان در ادامه با اشاره به توهین به کتاب آسمانی مسلمانان بیان کرد: این اقدام توهین‌آمیز فقط علیه مسلمانان نیست. لذا معتقدیم اهانت صورت گرفته به قرآن مجید کتاب آسمانی مسلمانان در حقیقت توهین به همه پیروان ادیان الهی است.

حجت‌الاسلام لیوانی با بیان اینکه عده‌ای با اصل دین و دینداری مخالفت و دشمنی دارند، گفت: همه پیروان ادیان الهی به دنبال عدالت، یگانه‌پرستی و مخالف تجاوز به حقوق دیگران هستند و این حقیقتی است که در همه کتب آسمانی و در پیام همه انبیاء الهی به آن تأکید شده است.

امام جمعه موقت گرگان گفت: مسلمانان اجازه نخواهند داد به ساحت و کتاب آسمانی دیگر ادیان توهین شود، زیرا این اهانت را توهین به اسلام و حضرت محم (ص) می‌دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ۱۲ تیرماه، سالروز حمله ناوشکن آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران اظهار کرد: طبق گفته خود آمریکایی‌ها توانایی تشخیص یک پرنده را در آسمان دارند اما چطور تفاوت هواپیمای مسافربری با جنگی را متوجه نشدند و از این اقدام خود نه تنها معذرت‌خواهی نکردند بلکه فرمانده ناو خود را مورد تمجید و تشویق قرار دادند.

امام جمعه موقت گرگان همچنین به سالروز شهادت امام علی‌النقی(ع) اشاره کرد و گفت: ایمان و عمل صالح دو چیز گرانبها برای انسان است که هنگام مرگ به داد انسان می‌رسد و انسان باید با تقوا و عمل صالح توشه‌ای برای آخرت خود ذخیره کند.

انتهای پیام
captcha