جلوی اقدامات مذموم افراط‌گرایان گرفته شود
کد خبر: 4151298
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
سازمان همکاری اسلامی در واکنش به هتک حرمت قرآن؛

جلوی اقدامات مذموم افراط‌گرایان گرفته شود

سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم و آتش زدن این کتاب آسمانی را در سوئد محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از قنا، سازمان همکاری اسلامی سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم توسط یک افراط گرا در استکهلم، پایتخت سوئد را در اولین روز عید قربان محکوم کرد.

این سازمان با صدور بیانیه‌ای نسبت به خطر این اقدامات که با تلاش‌های جهانی برای گسترش بردباری و اعتدال در تضاد است، هشدار داد.

در این بیانیه آمده است که کشورهای ذیربط باید تدابیری اتخاذ کنند تا اطمینان حاصل شود که این گونه اقدامات مذموم که توسط برخی افراط‌گرایان انجام شده است، تکرار نشود.

سازمان همکاری اسلامی همچنین بر لزوم پایبندی به کنوانسیون‌های بین‌المللی که احترام به حقوق بشر را تشویق می‌کند، تأکید کرد.

در بخش دیگری از بیانیه این سازمان آمده است: آزادی‌های اساسی باید بدون تبعیض‌هایی که مبتنی بر مسائل مذهبی، نژادی، زبانی و یا جنسیتی است، رعایت شود.

عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن)،  یک سوئدی عراق الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. وی پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد. اقدامی که با محکومیت شدید کشورهای عربی و اسلامی همراه شد و همگی خواستار جلوگیری از این مظاهر اسلام‌هراسی شدند.

انتهای پیام
captcha