تصویب قطعنامه مجلس دومای روسیه در واکنش به هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4151292
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

تصویب قطعنامه مجلس دومای روسیه در واکنش به هتک حرمت قرآن

نمایندگان مجلس دومای روسیه قطعنامه‌ای را در واکنش به هتک حرمت قرآن در سوئد تصویب کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم،  نمایندگان مجلس دومای دولتی روسیه به اتفاق آراء قطعنامه‌ای را به تصویب رساندند که بر اساس آن، اهانت به ساحت قرآن کریم در سوئد به شدت محکوم شده است.

در این قطعنامه آمده است: سوزاندن قرآن در سوئد که همزمان با برگزاری عید قربان و با مجوز مقامات این کشور انجام شد، جنایتی با هدف توهین به احساسات میلیون‌ها انسان با ایمان در سراسر جهان و دامن زدن به اختلافات قومی و ایجاد نفرت است.

همچنین در این قطعنامه تأکید شده است که هتک حرمت مقدسات، هیچ ارتباطی با آزادی بیان و مذهب و اصول دموکراسی ندارد.

انتظار می‌رود این قطعنامه به رئیس جمهور، سازمان ملل متحد، سازمان پیمان امنیت جمعی، مجمع بین المجالس کشورهای عضو CIS، سازمان همکاری شانگهای، مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا و سازمان‌های دیگر ارسال شود.

همچنین دستگاه قضایی عراق، امروز، دستور محاکمه فرد هتاک به قرآن کریم در سوئد و اقدام قانونی علیه او را صادر کرد.

فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق، امروز به ریاست دادستانی کل دستور داد که با هماهنگی دادسرای یکم بازپرسی کرخ، مراحل قانونی درخواست استرداد و محاکمه عامل هتک حرمت قرآن کریم، که عراقی الاصل است، را طی کند.

عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن)،  یک سوئدی عراق الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. وی پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد. اقدامی که با محکومیت شدید کشورهای عربی و اسلامی همراه شد و همگی خواستار جلوگیری از این مظاهر اسلام‌هراسی شدند.

انتهای پیام
captcha