الازهر: هتک حرمت قرآن جنایت علیه مقدسات دینی است
کد خبر: 4150064
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

الازهر: هتک حرمت قرآن جنایت علیه مقدسات دینی است

مرکز اسلامی الازهر هتک حرمت قرآن از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست در جنوب نابلس را محکوم و اعلام کرد: این گونه اقدامات، جنایت علیه مقدسات دینی است.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، الازهر ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن و تجاوز صهیونیست‌ها به روستاهای فلسطین در کرانه باختری و سرقت اموال فلسطینیان تأکید کرد: ادامه ارتکاب چنین جنایاتی مقابل چشم و گوش جامعه بین‌الملل و ناتوانی جهان در افشای جنایات اشغالگران و رفتار خونین آنان، همدستی غیر قابل توجیه با اشغالگران و جنایت علیه بشریت است.

در بیانیه این مرکز آمده است: جنایات صهیونیست‌ها، نقض آشکار قانون بین‌المللی و تمامی تعهدات و قوانینی است که بر احترام به مقدسات دینی تأکید دارد و آزادی عبادت را تضمین می‌کند.

الازهر همچنین اعلام کرد وقت آن رسیده است که موضع عربی و اسلامی جدی و یکپارچه در برابر رژیم صهیونیستی که بدترین جنایات را در حق برادران فلسطینی ما مرتکب می‌شود، اتخاذ و اقدامات فوری و الزام‌آور برای تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف اجرا شود.

در همین راستا، محمد الضوینی، معاون الازهر نیز تأکید کرد: اقدامات ناشایست اشغالگران با قانون زمینی و آسمانی در تعارض و نزد عقلا و حکما ردشده است و جنایت و تروریسمی را که در ذات صهیونیست‌ها ریشه دوانده است، نشان می‌دهد.

وی در فیس بوک تصریح کرد: پاره‌کردن و سوزاندن قرآن و حمله به قدس شریف و شهروندان فلسطینی، ایمان و پایبندی ما به هویت، عقیده و سرزمینمان را تقویت می‌کند.

الضوینی در پایان اتخاذ موضعی یکپارچه و آشکار برای یاری حق و رویارویی با جنایات صهیونیست‌ها را خواستار شد.

گفتنی است، دو صهیونیست روز پنج‌شنبه، اول تیرماه نسخه‌هایی از قرآن کریم را در مقابل مسجدی در شهرک عوریف در جنوب نابلس به زمین انداختند.

ویدئوی ضبط‌ شده توسط دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که دو شهرک‌نشین اسرائیلی به همراه سگی در حال عبور در مقابل مسجدی، به ساحت قرآن کریم اهانت کرده و نسخه‌هایی از کلام وحی را به زمین می‌اندازند.

انتهای پیام
captcha