معلم نمودار پیشرفت یک کشور و ثروت نهان یک ملت
کد خبر: 4138022
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
در بیانیه مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی کشور مطرح شد؛

معلم نمودار پیشرفت یک کشور و ثروت نهان یک ملت

مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی کشور به مناسبت روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی کشور، این مجمع به مناسبت روز معلم بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِّنْ أَنفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِن کَانُواْ مِن قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُّبِینٍ؛ به یقین خدا بر مؤمنان منت نهاد [که] پیامبرى از خودشان در میان آنان برانگیخت تا آیات خود را بر ایشان بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمت به آنان بیاموزد، قطعاً پیش از آن در گمراهى آشکارى بودند. (آل عمران – ۱۶۴)

من ستايشگر معلمی هستم كه انديشيدن را به من آموخت نه انديشه‌ها را. (استادِ شهید، مرتضی مطهری)

به نام آن دست‌هایی که کودکانه نوازش می‌کند و بزرگوارانه دست می‌گیرد و آینده‌ای روشن را برای فرزندانش رقم می‌زند. هزار بار گفته‌ایم و بازهم می‌گوییم؛  معلم نمودار پیشرفت یک کشور و ثروت نهان یک ملت است و معلمی شغل نیست عشق به همه خوبی‌ها است. معلم‌ها همیشه سازشان را با دانش‌آموزانشان کوک می‌کنند و همواره پرستار تب‌های زمستانی و تابستانی اهل کلاس‌اند.

ای معلمین گرامی، آموزگارانی که با حداقل پشتیبانی و حداکثر دغدغه برای این کشور و ملت زحمت می‌کشید، دستانتان را می‌بوسیم و آرزوی طول عمر با عزت برای شما گرامی معلم‌ها داریم. سختی‌هایتان را به جان می‌خرید و در برابر دانش‌آموزان و دانشجویان خم به ابرو نمی‌آورید و همواره بر مرزهای علم و دانش ایران مهر پیشرفت می‌کوبید.

معلمان، آن مادران و پدرانی که اجر جهاد را دو برابر کرده‌اند طریقت آینده روشن را به اهل علم نقشه می‌دهند. برای تمامی معلمانی که با علاقه و تعهد تمامی مساعی خویش را در راه تحقق ایمان به فرهنگ ارزشمندِ دینی، اسلامی و تعالیم اخلاقی به کار می‌گیرند، آرزوی توفیق و سربلندی می‌کنیم.

ما مردم قدرشناس این کشور، شما بزرگ‌مردان و شیر زنان میهنمان را تاج افتخارِ سرمان نهادیم و همواره یک معلم ایرانی را که در تب و تاب پیشرفت این کشور می‌سوزد تا فرزندانش ساخته شوند قدر دانستیم و خواهیم دانست. تعلیم و تربیتمان را مدیون آن معلم‌هایی هستیم که با ماشین فرسوده نظام تعلیم و تربیت همچنان در دقت، پرورش را هدایت می‌کنند و جور بعضی‌ها را می‌کشند.

امیدواریم متولی آینده این وزارتخانه کسی باشد که همت معلمی را چشیده و دغدغه‌ دهه‌های هشتادی و نودی را درک کرده باشد. بر هر مسئولی واجب است که به این نهاد کلیدی و به این قشر جریان سازِ مردمی کمک و تدبیر بخشد و همواره منافع ملی را صدر اولویت‌های این نهاد و متولیانش قرار دهد.

12 اردیبهشت را به یاد آن دسته از شهیدان معلم تبریک می‌گوییم که درس‌های شهادت را در کتاب‌ها به خاطره تبدیل کردند و اگر اهل حرف و قلم بودند در مسیر زندگیشان نیز آن را اثبات کردند. با افتخار مفتخریم دانش‌آموزانی هستیم که در جامعه‌ای وِلایی و انقلابی و زیر چتر معلم حکیممان مشق عشق روز‌های ظهور را تلمذ می‌کنیم.

12 اردیبهشت بر استادان و دبیران زحمتکش مبارک.»

انتهای پیام
captcha