فرهنگ پهلوانی مهم‌ترین مؤلفه پیروزی در دفاع مقدس بود
کد خبر: 4136781
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶

فرهنگ پهلوانی مهم‌ترین مؤلفه پیروزی در دفاع مقدس بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه ورزش پهلوانی از فرهنگ‌های ارزشی محسوب می‌شود، افزود: فرهنگ پهلوانی که همان فرهنگ ایثار، جهاد و ازخودگذشتگی است باید در جامعه تقویت شود؛ چراکه فرهنگ مهم‌ترین مؤلفه پیروزی در دفاع مقدس بود.

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی

به گزارش ایکنا از مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل این مجموعه در استان، عصر امروز، 6 اردیبهشت، در نشست همایش تجلیل از جانبازان به عنوان پهلوانان جامعه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای کنگره شهدای استان مرکزی پرداختن به نقش اقشار مختلف جامعه که در دوران دفاع مقدس است که در این راستا اجلاسیه‌های تخصصی برگزار شد و هم‌اکنون اجلاسیه‌های دوم و اقشار دیگر در دستور کارست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: یکی از اقشار مهم جامعه ورزشکاران هستند که در گام دوم کنگره برنامه‌های مختلفی برای آنان از جمله ورزش پهلوانی پیش‌بینی و تدارک دیده شده است. در این راستا برنامه‌های متنوعی در هفدهم شوال با کمک هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان و سایر دستگاه‌های فرهنگی و ورزشی مدنظر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ورزش پهلوانی که در تاریخ کشور توام با گذشت، جوانمردی و ایثار بوده از فرهنگ‌های ارزشی محسوب می‌شود، گفت: امروز فرهنگ پهلوانی که همان فرهنگ ایثار، جهاد و ازخودگذشتگی است باید در جامعه تقویت شود؛ چراکه فرهنگ مهم‌ترین مؤلفه پیروزی در دفاع مقدس بود.

کریمی با بیان اینکه ورزش باستانی و پهلوانی یک فرهنگ ارزشمند است و ریشه در تفکر بزرگ شیعیان دارد، گفت: در واقع می‌توان تلفیق مذهب و ورزش را در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به وضوح مشاهده کرد.

وی افزود: هفدهم شوال که به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شده فرصتی مناسب برای پرداختن به این فرهنگ ارزشی است و ستاد کنگره شهدای استان مرکزی برنامه‌های متنوعی در این راستا پیش‌بینی کرده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با تأکید بر اینکه جانبازان ۷۰ درصد دفاع مقدس مصداق عینی پهلوانان قهرمان هستند که حیات با برکت خود را با سربلندی و عزت می‌گذرانند، رگفت: بنا داریم در ایام ۱۷ شوال همایش تجلیل از پهلوانان را در سطح استان مرکزی و با حضور جانبازان برگزار کنیم و هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان نیز در این راستا برنامه‌های خوبی تدارک دیده است.

وی بیان کرد: همایش تجلیل از پهلوانان گامی بلند در راستای معرفی قهرمانان دفاع مقدس به مردم و جوانان است و هر اندازه بتوانیم‌ مرام و فرهنگ پهلوانی را در جامعه نهادینه کنیم قطعا از برکات آن بهره‌مند خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha