تلویزیون بر تولید محتوای قرآنی تمرکز ویژه‌ دارد + صوت
کد خبر: 4134193
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
جبلی در گفت‌وگو با ایکنا:

تلویزیون بر تولید محتوای قرآنی تمرکز ویژه‌ دارد + صوت

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: رسانه ملی در حوزه تحولی، تمرکز ویژه‌ای بر موضوعات فرهنگ قرآنی دارد. همچنین در حوزه‌های مختلف نمایشی و غیرنمایشی شاهد پخش تولیدات مختلفی از این‌ دست خواهیم بود.

تلویزیون تمرکز ویژه‌ای در تولید متمرکز بر فرهنگ قرآنی داردپیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، که مهمان غرفه ایکنا در نمایشگاه قرآن بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره تولیدات نمایشی قرآنی تلویزیون گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در حوزه موضوعات قرآنی نمایشی به ویژه داستان‌های قرآنی داستان‌ پیامبران مثل حضرت یوسف(ع) یا سریال در حال تولید حضرت موسی(ع) را داشته‌ایم. اکنون درصددیم که در حوزه مفاهیم قرآنی موضوعات دیگری را در کنار داستان‌های مستقیم قرآنی دنبال کنیم و کارهای زیادی انجام دهیم.

وی ادامه داد: برنامه موفق زندگی پس از زندگی که در حوزه بحث‌های ماورایی و معارف قرآنی به زندگی پس از مرگ و برزخ و... می‌پردازد، نمونه‌ای از این نوع برنامه‌هاست. هدف هم آگاهی‌بخشی و هشیار کردن مردم درباره این موارد است.

جبلی تصریح کرد: رسانه ملی در حوزه تحولی، تمرکز ویژه‌ای بر موضوعات فرهنگ قرآنی داریم و در حوزه‌های مختلف نمایشی و غیرنمایشی شاهد پخش تولیدات مختلفی ازاین‌دست خواهیم بود.

کد

وی در خصوص نمایشگاه قرآن امسال نیز نظر داد: سال به سال نمایشگاه قرآن کریم پرشورتر و با استقبال بیشتری برگزار می‌شود. اضافه شدن هرساله ظرفیت‌های جدید مردمی به این نمایشگاه یکی از مصادیق قرارگاهی و هم‌افزایی است که دستگاه‌های فرهنگی باید با هم داشته باشند.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به همراهی مدیران فرهنگی و رسانه با مردم در زمینه قرآن افزود: وقتی با ظرفیت‌های بسیار گسترده مردمی در حوزه قرآن آشنا شویم، احساس می‌کنیم با ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی مثل صدا و سیما و جبهه فرهنگی قرآنی می‌‌توان کارهای بسیار خلاقانه و نوآورانه‌ای را در عرصه رسانه انجام داد.

کد

جبلی در پایان گفت: برنامه محفل یکی از این مصادیق است که ما توفیق داشتیم امسال آن را میزبانی کنیم. این برنامه مصداق کار خلاقانه در این زمینه است که در جبهه فرهنگی مردمی در حوزه قرآن شکل گرفته است و امیدواریم با استمرار این تعاملات و آشنایی بیشتری که مردم و جبهه فرهنگی انقلاب خواهند داشت به ارتقای محتوای فاخر فرهنگی به ویژه در حوزه قرآن دست یابیم.

انتهای پیام
captcha