نشست «ارزیابی ظرفیت‌ها و کارآمدی مطالعات قرآنی معاصر در غرب» در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4133596
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
امشب برگزار می‌شود؛

نشست «ارزیابی ظرفیت‌ها و کارآمدی مطالعات قرآنی معاصر در غرب» در نمایشگاه قرآن

نشست «ارزیابی ظرفیت‌ها و کارآمدی مطالعات قرآنی معاصر در غرب» امشب، 23 فروردین ماه در بخش بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای تهران برگزار می‌شود.

نشست «ارزیابی ظرفیت‌ها و کارآمدی مطالعات قرآنی معاصر در غرب» در نمایشگاه قرآنبه گزارش ایکنا؛ این نشست ساعت 20 تا 22 امشب در سالن نشست‌های تخصصی بخش بین‎الملل نمایشگاه قرآن برگزار و با تلاوت سیدحسن عصمتی، کارشناس قرآنی اداره کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز می‌شود.
دبیر علمی جلسه پریسا عسگر سمنانی و سخنرانان محمود مطهری‌نیا؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مصطفی جعفر طیاری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب و قائم مقام دانشگاه و علی حسن‌نیا؛ عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد خواهند بود.

تاکنون هفت نشست با عناوین «‌تکریم قرآن مجید و کتب مقدس از دیدگاه ادیان الهی و حقوق بین‌الملل»، «آموزش قرآن به‌مثابه راه‌کاری تأثیرگذار در تقویت روابط فرهنگی ـ بین‌المللی»، «نقش آموزه‌های قرآنی در تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان و مذاهب اسلامی»، «تحلیل گفتمان دیپلماسی قرآنی؛ الگویی در جهت ارتقای دیپلماسی فرهنگی ایران»، «تبیین مشترکات دینی و آئینی در تأمین سعادت و سلامت جامعه با محوریت سبک زندگی قرآنی»، «آینده‌پژوهی تأثیر دیپلماسی قرآنی در توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی» و «نقش بانوان در توسعه فعالیت‌های علمی بین‌المللی قرآنی» در بخش بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه قرآن تهران برگزار شده است و امشب این بخش میزبان هشتمین نشست از این سلسله نشست‌ها خواهد بود.

گفتنی است، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ فروردین در مصلای تهران آغاز شده و تا ۲۶ فروردین از ساعت ۱۷ تا ۲۴ پذیرای علاقه‌مندان است. ساعت فعالیت نمایشگاه در شب‌های قدر نیز از ۱۷ تا ۲۱ اعلام شده است.

بخش بین‌الملل نمایشگاه فردا، 24 فروردین پایان می‌یابد.

نشست «ارزیابی ظرفیت‌ها و کارآمدی مطالعات قرآنی معاصر در غرب» در نمایشگاه قرآن

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha