عرضه آثار هنری در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4133386
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
سید مصطفی زراوندیان عنوان کرد؛

عرضه آثار هنری در نمایشگاه قرآن

مدیر بخش هنری نمایشگاه قرآن گفت: برای بالابردن کیفیت این بخش از نمایشگاه، امسال از حضور اساتید برجسته این حوزه بهره برده‌‏ و آثار درجه یک هنری در معرض دید عموم قرار داده‌ایم.

سید مصطفی زراوندیان، مدیر بخش هنری سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن درباره فعالیت‌های این بخش به ایکنا گفت: با شروع شورای سیاست‌گذاری سی‌امین نمایشگاه قرآن تصمیم بر این شد که بخش هنرهای دینی در نمایشگاه برپا شود. این بخش چهار قسمت دارد که یک بخش آن به هنرهای تجسمی اختصاص دارد که امسال بالغ بر 100 اثر هنری تجسمی در رشته‌های نقاشی، نگارگری، خطاطی، گرافیک، عکس، پوستر و تذهیب است.

وی افزود: امسال آثار فاخر و درجه ‌یکی از هنرمندان کشورمان را که عمدتاً در موزه‌های مهمی نگه‌داری می‌شدند، به نمایشگاه آورده‌‏ایم. بخش دیگر به نمایش‌های آیینی اختصاص دارد که در مدت نمایشگاه بالغ بر 90 نمایش آیینی و خیابانی داریم.

مدیر بخش هنری نمایشگاه ادامه داد: تا به امروز در بخش نمایش، 4 اثر برای علاقه‌مندان با موضوعات قرآنی، عترتی و همچنین شهدای هسته‌ای و مدافعان حرم اجرا شده است. نمایش «آخرین لحظه» به کارگردانی سعید بکائی، نمایش «فخر وطن» به کارگردانی ماندانا عبقری، نمایش «بابا قرآنی» به کارگردانی سعید صادقی و نمایش «بازسازی یک اتفاق» به کارگردانی مریم اکبری تا الان اجرا شده است.

زراوندیان تأکید کرد: یکی از بخش‌های جذاب بخش هنرهای دینی، اجرای سرود توسط دهه هشتادی و دهه نودی‌ها بود که در هفته اجراهای زیبایی را برای مخاطبان داشتند که در این بخش کودکان و نونهالان دختر و پسر اجرا داشتند. بخش دیگر کارگاه‌ها هست که سعی کردیم از هنرمندان بنام هنرهای تجسمی استفاده کنیم و کارگاه‌های عملی داشته باشیم تا مخاطبان با خلق اثر هنری از نزدیک آشنا شوند و همچنین با اساتید این رشته از نزدیک گفت‌وگو کنند.

وی در پایان تصریح کرد: در نمایشگاه قرآن در خدمت استاد محسن آقامیری بوده‌ایم که خیلی از مردم و علاقه‌مندان هنر با ایشان ارتباط گرفتند تا بتوانند در کلاس‌های او شرکت کنند. همچنین خانم زینب شاهی به‌عنوان یکی از استادکاران تذهیب که از همین نمایشگاه‌ در سال‌های قبل کار خود را آغاز کرده، در این نمایشگاه کارگاه برگزار کرده است.

انتهای پیام
captcha